Alates detsembrist hakkab tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti konsultant kord kuus Haapsalus käima, et tarbijaid nõustada.
„Konsultandi vastuvõtule on oodatud kõik inimesed, kellel on tekkinud näiteks arusaamatus mõne ettevõtjaga või kes soovib oma õigustest ja kohustustest rohkem teada saada,“ ütles ameti kommunikatsiooniekspert Anne-Mai Helemäe.
Samuti võtab konsultant vastu pretensioone, mida seni sai Haapsalus edastada ainult ameti infotelefonile ja kirjalikult või minna Haapsalu linnavalitsusse, kus ametiga sõlmitud lepingi alusel abistab tarbijaid linnavalitsuse linnakantselei spetsialist Kaire Viiluste.
Kõige rohkem pöördumisi on tema sõnul olnud seoses mobiiltelefonidega, millel on ilmnenud rike, mida müüja on püüdnud küll parandada, kuid tihti edutult. „Rõõmu teeb see, et oleme kõikidel juhtudel saavutanud tarbija jaoks positiivse lahenduse,“ ütles Viiluste.
Kõige olulisem ongi Helemäe sõnul see, et inimesed saavad silmast silma ameti konsultandiga vesteldes selgusele jõuda, kas ja mille peale on tal õigus kaebus esitada. „Niimoodi otse suheldes saab inimene asjast parema ülevaate. Paljud inimesed jätkuvalt ei tea, millised õigused neil tarbijana on. Lisaks õigustele on ostjal ju ka kohustused. Ka neid on vaja teada,“ märkis Helemäe.
Tarbijate nõustamine saab toimub iga kuu esimese nädala kolmapäeval kell 10-16.00 Haapsalus rahandusministeeriumi regionaalhalduse osakonna Lääne talituse hoones (endine Lääne maavalitsus) aadressil Lahe 8. Detsembrikuus toimub tarbijate nõustamine 4. detsembril.
Lisaks Tallinnale ja nüüd ka Haapsalule võtab tarbijakaitseameti oma konsultant inimesi vastu veel Jõhvis, Pärnus, Tartus, Valgas ja Võrus.