Surugaasitankla on Haapsalu jaoks liiga kallis

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Alexela Oili juhatuse liige Alan Vaht niipea Läänemaale CNG gaasitanklat ei luba. Foto Peeter Langovits

Biometaani- ja surugaasitanklate rajamine tasub enda ära vaid piirkonnas, kus sõidavad surugaasi ehk CNGd kasutavad liinibussid, mis tagavad tanklale vajaliku käibe ja kasumi.

2017. aastal toetas keskkonnainvesteeringute keskus (KIK) 175 000 euroga Alexela Oili projekti, millega pidi 2018. aasta lõpuks ehitatama Haapsallu biometaani- ja surugaasitankla (CNG – Compressed Natural Gas). Seda aga pole, ja Alexela Oili juhatuse liikme Alan Vahti sõnul ei tule ka niipea. „Jätsime selle toetuse kasutamata,” ütles Vaht.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
13 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
uskmatu-toomas
5 aastat tagasi

Enamus kommenteerijaid peaksid kiiresti arsti vastuvõtule aja kinni panema.
Kui on võimalus kasutada vedelgaasi siis milleks hakata jamama surugaasiga mis on kordades ohtlikum kui vedelgaas ja ühe tankimisega läbisõit suht väike.
Teisest küljest,nii vaeses riigis maksab tänapäeva autokütus rohkem kui paljudes meist rikkamates euroopa riikides rääkimata meie suurest iidolist USA`st.
Hiljuti avaldatud andmetest selgub,et Kanaari saartel maksab liiter bensiini alla euro !

Ära
5 aastat tagasi
Reply to  uskmatu-toomas

Arvad, et arst teab CNG ja LPG vahet?

taat
5 aastat tagasi

Võib olla asi CNG-autode müügis ja hoolduses, eelmise aasta 18. aprilli Autoleht kirjutab: “CNG-autonduse edulugu tabas aga äsja ootamatu tagasilöök, kui Volkswagen lõpetas terves Baltikumis gaasiautode müümise. Põhjenduseks toodi, et siinsed tehnoülevaatuspunktid ei ole tehniliselt valmis eurodirektiivis sätestatud nõuetele vastavaks gaasiballoonide kontrollimiseks. Gaasiautondusega kursis olevad spetsialistid on Autolehele pakkunud, et Volkswagen paistab eelkõige muretsevat Eestisse pruugituna toodud CNG-autode ohutuse pärast. Viimasel paaril aastal uuena ostetud autode hooldamise ja tehnoseisundi eest hoolitsevad garantiiajal margiesindused ning neil on ka direktiiviga ette nähtud nelja aasta takka tehtava gaasiseadmekontrollini veel aega, kuid praegu ei tea ega pea seetõttu ka arvet ükski vägi, kas ja… Loe rohkem »

Jussike
5 aastat tagasi

Karilaid Jaanus. Tule ja lõpeta see karjuv ebaõiglus. Luba neile cng ronge või luba midagigi.

Pook
5 aastat tagasi
Reply to  Jussike

karilaid hüppas põõsasse ……pead ka näha pole , kuigi see ka rohkem põõsa moodi

Leiger
5 aastat tagasi

Lisaks veel siia juurde, et tanklat ei tehta 5 või isegi mitte 10 a peale. See jääks ikka sinna paika aastakümneteks. See, et ära ei tasu on loll jutt. Haapsalus on juba 2 Alexela tavalist tanklat ja ühes müüakse ka LPG-d. Kas need tanklad ka ei tasu ennast ära??? Siin on ikkagi küsimus, kas tahetakse, et diisli müügi käive väheneks ca 2 korda, kuna CNG-ga sõitmine ongi diisliga sõitmisest 2 korda soodsam. See otsus tähendab ikkagi Läänemaa jaoks seda, et inimesed ei saa hakata CNG autosid ostma. Peale busside elab Haapsalu ümber ka 25000 inimest, kes peavad edasi diisliga põristama… Loe rohkem »

Pook
5 aastat tagasi
Reply to  Leiger

tollide võim on siin

Pook
5 aastat tagasi
Reply to  Pook

st trollide siis

sorts
5 aastat tagasi

Haapsallu tulevad bussid nr 11 –ühed istuvad sees, teised lükkavad takka . rohelus missugune

Leiger
5 aastat tagasi

Selle loogikaga ei tule ka Läänemaale neid busse. Miks peaks Haapsalu linn neid CNG busse ostma, kui tankida pole kuskil?

Abcmas
5 aastat tagasi
Reply to  Leiger

Päris asjad sassis.Miks peab Haapsalu linn busse omama?

Pook
5 aastat tagasi
Reply to  Abcmas

kui ammu sa nüüd kuu pealt tagasi oled …….ahh

Pook
5 aastat tagasi
Reply to  Leiger

küll lops ja tema oma kambaga midagi välja nuputavad ,