Rehvivahetajate hinnangul on veel päris paljudel liiklejatest ette võtmata talverehvide vahetus, kuigi seda oleks võinud teha juba mõne aja eest ning praegu on selleks veel viimane aeg. Üldjuhul tulevad rehve varem vahetama naised ja mehed jätavad selle ülesande rohkem viimasele minutile.
„Mitme aasta statistikat vaadeldes tuleb selgelt välja liiklusõnnetuste arvu hüppeline tõus ilmastikuolude halvenemiste puhul ning sügiseti on siin oluliseks põhjuseks just suverehvidega sõitmine,“ ütles Salva Kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt. „Talverehvid on küll kohustuslikud alates 1. detsembrist, aga kindlasti oleks olnud mõistlik juba mõnda aega tagasi talverehve kasutama hakata. Samuti aitab varem rehvide vahetamine vältida pikki järjekordi rehvivahetustes,“ lisas ta.
Kivirüüt lisas, et kokkuvõttes on aegsasti planeeritud rehvivahetus igal juhul soodsam, kui riskida valede rehvidega sõitmisega. „Kindlustuse poole pealt tõstab ju iga tehtud avarii või õnnetus kindlustuse hinda, sõidukit ennast on vaja remontida ning ka politsei võib valede rehvide kasutamise eest trahvi teha,“ märkis Kivirüüt. Politsei võib ebakorrektsete rehvide eest määrata trahvi kuni paarsada eurot ja keelata sõidukiga edasi liikumise.
Rehvivahetajate hinnangul on suurel osal liiklejatel veel talverehvid sõidukitele alla panemata, sest sellel aastal on kogu rehvivahetuse periood pikemaks veninud. Vianori tegevjuht Hindrek Männiku sõnul on nende töötajate kogemus, et üldjuhul on hoolsamad rehvide vahetajad pigem naisterahvad ning mehed jätavad tihti rehvivahetuse viimasele minutile. Ka neljarattaveoga sõidukite juhid tulevad vahetusse pigem hiljem.
„Päris suur hulk inimesi on tegelikult ka sellised, eks üldse oma rehve ei vahetagi ning sõidavad aasta läbi lamellidega,“ märkis Männik.
Ta lisas, et tegelikult pole see soovitatav, sest suviseks ja talviseks sõiduks mõeldud rehvid on ikkagi erinevate omadustega ja aitavad õigetes oludes sõidukit ka paremini teel hoida.
„Ühe trendina saab veel välja tuua selle, et järjest vähem ostetakse kallimaid rehve ning üha rohkem eelistatakse odavama segmendi tooteid,“ ütles Männik. „Siinjuures peab siiski välja tooma, et viimaste kvaliteet on aastatega muutunud juba päris heaks ning õige toote puhul ei jää kvaliteedilt isegi väga palju alla kallimale tootele.“
Samas rõhutas Männik, et kõige odavamaid tooted pole siiski hea valik, sest rehvid on ikkagi need, mis ühendavad sõiduki maapinnaga ja tagavad selle teel püsimise. „Luksusliku auto kõikidest lisadest pole mingit kasu, kui all on kõige odavam rehv, mis ei suuda oma tööd piisavalt hästi teha,“ märkis Männik.
Vàhemalt Làànemaal politsei kyll rehve kontrollida ei viitsi -neil on kuupalk. 😎