Majandusminister Kadri Simson allkirjastab tõenäoliselt juba aprillis määruse, mida ühistranspordikeskused on kuid oodanud. Tegemist on määrusega „Avaliku teenindamise lepingu alusel teostatava liiniveo sõidukilomeetri kõrgeim hind ja kõrgeim piletihind sõitjateveol bussiliikluses maakonnaliinil ja kaugliinil ning sõidusoodustused.”
„Sisuliselt on tegemist määrusega, millega pannakse paika maakondlike bussiliinide piletihind. Täpsematest tingimustest saab rääkida pärast määruse allkirjastamist,” ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Kadri Tonka Lääne Elule.
Tonka ütles, et tänavu kuueks kuuks on kogu Eestis tasuta sõidu piletitulu kompenseerimiseks ette nähtud kokku ligi kuus miljonit eurot, Läänemaal 0,21 miljonit eurot (pool mullusest piletitulust).
Ühistranspordikeskused peavad hiljemalt mai keskpaigaks teada andma, kui palju ja milleks nad raha vajavad, et tihendada liinivõrku, pakkuda tasuta või soodushinnaga sõitu.
„Kui soovitakse tasuta sõidu asemel näiteks soodushinnaga sõitu, siis vastavalt sellele nad ka dotatsiooni saavad. Ministeerium midagi peale ei sunni,” ütles Tonka.
Maakonnaliinide tasuta ühistransport peaks majandusminister Kadri Simsoni lubaduse järgi rakenduma tänavu 1. juulist. Simson on lubanud selleks aastas terve Eesti peale kokku 35 miljonit eurot riigi toetust. Selle sees on nii varasem dotatsioon kui ka tasuta sõidu korraldamiseks mõeldud raha.