1997. aastal Haapsalu raudtee omandanud OÜ Taavi ning OÜ Haapsalu Raudtee soovivad raudtee muldkeha 2 miljoni euroga riigile tagasi müüa Riisipere-Turba lõigu taastamiseks, kuid advokaadibüroo Tark hinnangul kuulub muldkeha peale rööbaste eemaldamist juba riigile.
Muldkeha, millelt on eemaldatud rööpad, pöörmed ja liiprid pole enam raudtee ega raudteeseaduse mõttes ka rajatis, kirjutab advokaadibüroo AS Eesti Raudteele koostatud memorandumis. Muldkeha ise on büroo hinnangul aga riigi omandisse jäetud maade oluline osa ning seega kuulub see riigile.
“Kellelegi ei saa müüa midagi, mille õiguspärane omanik ta juba on. Seetõttu ei saa ka Taavi müüa Eesti Vabariigile viimasele kuuluvate kinnistute oluliseks osaks olevat muldkeha,” märgib advokaadibüroo. Büroo hinnangul oleks OÜ Taavi pidanud raudtee juurde kuuluva maa erastamiseks või seal hoonestusõiguse taotlemiseks säilitama funktsionaalse raudtee.
Lääne Raudtee juhataja Rein Riisalu sõnul on praegu veel vara rääkida, sest läbirääkimised riigiga on veel pooleli. Lääne Elule ütles Riisalu, et tal pole aimu, millistele andmetele tuginedes räägitakse kahest miljonist eurost.
“Erinevad teemad on laual, teiste hulgas ka raudteetammi maksumus,” nentis Riisalu. “Kuid rahast on veel vara rääkida, sest me pole veel lõpliku kokkuleppeni jõudnud.”
Valitsus otsustas tänavu eraldada Haapsalu raudtee esimese etapina Riisipere-Turba raudteelõigu ehitamiseks 8 miljonit eurot. Raudteelõigul planeeritavad tööd teostatakse selliselt, et hiljem oleks võimalik suurte ümberehitustöödeta raudteed Haapsalu suunas edasi ehitada.
Raudteeühendus Haapsaluga katkes lõplikult 2004. aasta suvel, kui Riisipere-Haapsalu raudtee omanik Haapsalu Raudtee alustas liinil rööbaste ülesvõtmist. Haapsalu Raudtee OÜ on muldkeha ka varasemalt üritanud riigile müüa. OÜ Taavi ja OÜ Haapsalu Raudtee kuuluvad Aarne Taali ja Eve Taali ettevõttele OÜ Arli Maja.
OÜ Taavi erastas 52 kilomeetri pikkuse raudteelõigu aastal 1997 hinnaga 5200 krooni ehk 100 krooni kilomeeter. Aastal 2000 oli OÜ Haapsalu Raudtee käive 2,67 miljonit krooni ja kahjum 37 000 krooni.
“ärimees”. Koomik, ei midagi muud.
et siis paarisaja euru eest ostis ära riigi ehk siis rahva vara ja nüüd müüb miljonitega.Tõest,kui palju teil härra seda raha vaja on ? Kas inimeste ees piinlik ei ole ?
Kuigi Ratas ja Karilaid lubavad ei saa ka nemad kõikvõimsa Eesti Raudtee vastu. Sel pole ju mingit kavatsust Haapsallu raudteed teha. Samal ajal veab Edelaraudtee hoogsalt minema Pärnu-Mõisaküla muldkeha, mis on ka riigi maal.
hakkavad nad müüma ka raudtee kohal olevat õhku riigile
Kui ei küsi, siis kindlasti ei saa. Aga ikkagi ehk leidub loll riik, kes sama asja endale veelkord ostab.
No küsida võib ju ikka .
Sel äril on jumet! Vat sellised mulle meeldivad.