Foto: Urmas Lauri
Riisipere – Turba raudteelõigu rajamiseks koos nõuetekohaste ülesõitudega ei pruugi 8 miljonist eurost piisata, kirjutab Postimees.
Lähtuvalt raudtee tehnokasutuseeskirjast ei tohi rajada raudtee ülesõidukohta lähemale kui 2 kilomeetrit olemasolevale samatasandilisele ülesõidukohale, mis tähendaks kas kasutatavate teede sulgemist või eritasandilisi ülesõidukohti, milleks omakorda 8 miljonist eurost ei piisa, kirjutab leht.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) jäi olukorda kommenteerides napisõnaliseks. Ministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer osutas vaid, et eritasandilisi ülesõidukohti ehk viadukte ja tunneleid võib ehitada üksteisele ka lähemale kui 2 kilomeetrit.
"Raudtee planeerimisel peab arvestama avaliku ohutusega," sõnas tehnilise järelevalve ameti (TJA) transporditeenistuse juhataja Heigo Saare. "Iga uus ülesõidukoht on riskiallikas, kus võivad toimuda mootorsõiduki ning rongi kokkupõrked."
Lehe hinnangul on ka võimalik olemasolevate seaduste muutmine, mis võimaldaks samatasandilisi ülesõite ehitada tihedamalt kui iga 2 kilomeetri järel.
Valitsus kinnitas mais 135 miljoni euro ulatuses uusi infrastruktuuriinvesteeringuid. Sealhulgas on ette nähtud rajada 2018. aastal 8 miljoni euro eest Haapsalu raudtee esimene etapp ehk Riisipere-Turba raudtee.
No kellele seda raharaiskamist vaja on – sõitjaid pole , nüüd kukume sildasid ja tunneleid kah veel vorpima – täielik banaania
Ning kellele on tarvis sinu asjatundmatut hala?