Eesti Pagulasabi ja Tartu Ülikooli (TÜ) eetikakeskus koguvad 17. aprillini rändetaustaga inimeste, nii võõrsil elavate eestlaste kui ka Eestis viibivate välismaalaste isiklikke rändega seotud lugusid.
Rändelugusid kogutakse õpetajatele mõeldud rändeteemalise plakatikogumiku koostamiseks, teatas TÜ pressiesindaja esmaspäeval BNS-ile.
"Me soovime luua Eesti koolidele uut metoodilist vahendit, mis oleks õpetajatele toeks kooliõpilastele rändetemaatika selgitamisel,“ ütles projektijuht ja Eesti Pagulasabi juhatuse liige Ingi Mihkelsoo. „Valmiv vahend kajastab ühelt poolt põhjuseid, miks inimesed oma kodumaalt välja rändavad, ning teisalt seda, kuidas sisserändajad või nende järeltulijad end uues ühiskonnas tunnevad ja oma identiteeti mõtestavad."
Huvitavad ja kaasahaaravad lood rändajate elust võiksid puudutada olulisi sündmusi, mis mõjutasid seniselt kodumaalt lahkuma; kuidas uus kodumaa välja valiti või kuidas just sinna satuti; kuidas tuntakse end sisserändajana uuel kodumaal – mis on seal kummaliselt teistmoodi, millest võõrsil elades puudust tuntakse; mis tunne on elada teises riigis, kus sinu emakeel/kultuuritaust/usk/nahavärv on erinev; miks ollakse otsustanud igaveseks uuele kodumaale jääda; või hoopis vastupidi – miks kahetsetakse tehtud valikut või vähemalt kaalutakse tulevikus kodumaale naasmist/ mõne uue riigi väljavalimist? Mis otsuse tegemist takistab?
Kuni 20-lauselisi lugusid eesti, inglise või vene keeles oodatakse 17. aprilliks aadressile ingi@pagulasabi.ee Laekunud lugudest valitakse välja kümme parimat, mida kasutatakse inspiratsiooniks õpetajatele suunatud rändeteemaliste plakatite loomisel.
Täiesti meelevaldne aga samas ülimalt hea propagandavõte panna ühte patta need moslemipagulased, keda meile sisse veetakse ja kelle eluolu heldelt kinni makstakse ning meie inimesed, kes rändavad siinsete olude sunnil võõrsile, et seal ise kümne küünega endile leiba teenida. Siinsed olud nimelt ei võimalda meie inimestele seda mõnusat äraelamist, mis neile osaks saab, keda sisse veetakse…
Issand, sa näed ja ei mürista!!!
Isikustatud näited peaks teenima milliseid huvisid, meie õpilasi silmas pidades?
Kes kelle järgi “paenduma” peab?