Kui riigimaantee viiakse 2. tasemelt esimesele, hakatakse neid puhastama harvem. Foto Arvo Tarmula
Maanteeamet plaanib vastavalt liiklustihedusele muuta talviseid seisunditasemeid viiel Läänemaal asuval riigimaanteelõigul.
Läänemaal on 1. ja 2. taseme muutmise piiril viis teelõiku, mis liiklusintensiivsuse vähenedes või samale tasemele jäädes tuleb viia madalamale tasemele, vahendas Lääne maavalitsuse pressiesindaja Liivi Ollino. Sel hooajal muudatusi veel tegema ei hakata.
Maanteeameti Lääne regiooni hooldevaldkonna juhi Hannes Vaidla sõnul on jutt järgmistest teelõikudest: Risti – Kuijõe, Risti tee, Harju-Risti – Riguldi – Võntküla, Valgevälja tee, Nõmmküla – Aulepa – Österby.
2. talvine seisunditase eeldab, et tee liiklusintensiivusus on vähemalt 500 autot ööpäevas. Kõnealustel lõikudel on see Vaidla sõnul aga oluliselt madalam. See tekitab olukorra, kus tee seisunditaseme saavutamine kloriidiga (puistatav sool) ei hakka tööle ning võib anda sootuks vastupidise efekti.
„Puistatud sool hakkab tööle, kui teed läbib piisav arv sõidukeid. Väiksema sageduse korral tekib situatsioon, kus puistatav soolakogus peab olema tunduvalt suurem, et avaldada mõju teekattepinnale, sulatades küll jää ja lume, kuid tee pind jääb märjaks ning temperatuuri langedes tekib jääd juurde,” rääkis Hannes Vaidla.
1. seisunditaseme teede puhul ei tohi lume paksus koheva lume puhul ületada 10 cm, märja lume korral 5 cm. Roopa sügavus ei tohi olla sügavam kui 4 cm. Võimalikest probleemidest tuleb teatada infonumbrile 1510. Sel talvel Lääne maakonna riigimaanteedel muutusi ei tule ning ühegi tee talvist seisunditaset ei muudeta. Mainitud teelõigud on jälgimise all ning seisunditaseme muutmine tõuseb uuesti päevakorda tuleval aastal.
Mis paganama kloriidid, lükake lihtsalt lumi õigel ajal ära ja seda ei sõideta kinni!
See on ka siseturvalisust tugevalt kärpiv probleem, sest Nõva päästjad reageerivad libeda tee puhul tunduvalt aeglasemalt ja kui peaks olema piirkonnas vaja suurema õnnetuse puhul lisajõude, oleks nende pärale jõudmine ajaliselt raskendatud.
Vähempakkumisega oli ju konkursil tegemist miks siis nüüd ei suudeta tagada esitatud tingimusi nagu ikka keegi ei vastuta lausa ajuvabad on need konkursid ja vähempakkumised ootan huviga mis selle bussiveo hankega lõpuks saab arvata võib et veel hullem kammaijaa!
Siit ka küsimus – milleks meile siis neid tolmuvaba teid vaja kui neid ei suudeta talvel lume- ja jäävabad hoida? Kas see kiunumine raha puudusest(hoitakse kokku , et saaks minimaalse rahaga minimaalselt vajaliku töö ära teha ja alles jääva raha aasta lõpus omanike vahel ära jagada) on väärt nende väheste inimeste , kes käivad kaugemal tööl(Keila ja Haapsalu suunal), turvalisesega mängimisega? Muidu on Maanteeameti turvalisuse progamm saanud kõvasti raha aga liiklusturvalisus sõltub ka sõidutee korras olekust ja seisukorrast.
loodame et õigustab see jutt- Risti – Kuijõe tee on iga aasta jumala treppi sõidetud-äkki ilma soolata ei teki seda kuna liiklust vähe
Mõned riigimaantee lõigud unustati novembris üldse lumest puhtaks lükata,mis sellest, et lume paksus oli 15 ja enam cm.