Kiltsi lennuväljal oli eile traagiline õnnetus, kus kaotas elu 22aastane noormees.
Laupäeval, 14. mail Haapsalu lähistel Kiltsi lennuväljal juhtunud traagilise õnnetuse valguses annab Eesti Autospordi Liit teada, et antud õnnetuse näol ei olnud tegemist ametliku ega registreeritud kiirendusvõistlusega.
Eesti Autospordi Liit palub ajakirjandusel ja üldsusel mitte segamini ajada Rahvusvahelise Autoliidu FIA ja Eesti Autospordi Liidu egiidi all korraldatud ametlikke mootorispordi võistlusi autoomanike omaalgatuslike mõõduvõtmistega. Nimetatud omaalgatuslikud kiirendus-, drifti- või muud mootorispordi üritused on tihti korraldatud läbimõtlemata, seades ohtu nii osalejad kui ka pealtvaatajad.
Ametlikke autospordi võistlusi korraldatakse Eestis väga kõrgel ja professionaalsel tasemel ning mitmed neist võistlustest on pälvinud ka ülejäänud Euroopa ning ka maailma tähelepanu. Paraku iga valesti sõnastatud pealkiri, sündmuse sildistamine või vääralt tõlgendamine kahandab usaldusväärsust spordiala armastajate ja sponsorite ees.
Laupäeval Kiltsi lennuväljal toimunu ei liigitu isegi illegaalse korraldatud võistluse kategooriasse, vaid tegemist oli spontaanselt kahe juhi vahel tekkinud võistlusolukorraga, mis juhuste kurva kokkulangemise tõttu viis traagiliste tagajärgedeni.
Eesti Autospordi Liidu erinevate distsipliinide alakomiteed on välja töötanud hulga reegleid, nii võistluse korralduse kui turvalisuse seisukohast, kaitsmaks pealtvaatajaid ja osalejaid. Ka on igal mootorispordi alal võimalik pidada ametlikke nn. igamehevõistlusi, kus on juba korraldaja poolt tagatud asjaosaliste turvalisus ja aus võidusõit. Samuti on võimalik EAL-i abiga muuta oma plaanitav autoüritus legaalseks ja turvaliseks võidusõiduks.
Selleks, et tulevikus vältida sarnaseid raskeid tagajärgi, kutsub EAL autohuvilisi üles rohkem kasutama autospordi alakomiteede poolt loodud võimalusi panna ennast ja oma tehnikat proovile turvaliselt ja kontrollitud tingimustes.
Eesti Autospordi Liit avaldab sügavat kaastunnet hukkunud noormehe omastele ja lähedastele.
Margus Kiiver
Eesti Autospordi Liidu peasekretär
mis see piirang aitab ? Kui ajud puudu,ei aita muu kui vangi selline mõrtsukas.Ainult nii on ta teistele ohutu.
Lihula maanteest Rohuküla suunas tuleks kehtestada 30 piirang. Aga kas sel jalakäijal helkur ikka oli küljes?
polnud ju autojuhil juhtimisõigustki,,,,
Väga asjakohane ja arusaadav kommentaar, et ei hakataks süüdistama valesid inimesi.
Inimene sai surma aga mingi seltskond kiidab ja ülistab end taevani ning muretseb ainult nime ning sellest enam sponsorite pärast.
Vähe sellest, et sa loetust aru ei saa, oled sa lihtsalt rumal, et mitte hullemini öelda!