Eile tõmbasid viie riigi õpilased Haapsalu kutsehariduskeskuses (HKHK) joone alla aasta aega kestnud rahvusvahelisele projektile „Naudi õpikeskkonda“.
„Üheskoos oleme aasta jooksul õpilastega eri riikides üritanud leida, millised on kõige mõnusamad õppimiskohad, -võimalused, -vahendid ja -keskkonnad,“ ütles HKHK välissuhete koordinaator Heli Heimo. Projektis osalesid viie riigi õpilased Islandist, Rootsist, Soomest, Taanist ja Eestist.
Heimo sõnul on aasta jooksul kokku saadud eri riikides. „Iga kord on räägitud õpikeskkonnast eri nurga alt,“ laususHeimo. „Alates toolidest-laudadest kuni psühholoogilise keskkonnani, õpilaste omavaheliste suheteni.“
Sel nädalal oli viisteist eri riikide ametikoolide õpilast Uuemõisas. „Siin rääkisime digitaalsetest õpikeskkondadest, õppimisest sotsiaalkeskkondades,“ ütles Heimo. „Meie kool on seda teemat hakanud tõsiselt võtma, õpetajatele on korraldatud kursusi, et nad oleksid sotsiaalmeediaga kursis ja kasutaks õpetamisel põnevaid vahendeid. Meile see meeldib.“
Teisipäeval käis Tallinna ülikooli lektor Piret Lehiste projektis osalevaid noori õpetamas. „Telefoniäppidega tegid imeülesandeid, rääkisid erinevaist sotsiaalvõrgustikukanaleist,“ meenutas Heimo.
Heli Heimo sõnul oli ühisprojekti kasulikum pool see, et õpilased said koos ühise keele leida, omavahel teemat arutada. „See oli kõige suurem õppimise koht, sest igas koolis tehakse midagi teistmoodi,“ nentis Heimo. Islandil käies olevat meelde jäänud tõsiasi, et sealne õpiprotsess kujutab endast juhendamist, mitte juhtimist.
Lõbureisiks Heli Heimo projekti ei pidanud. „Iga kord tuli enne kodutööd teha, teema ette valmistada,“ meenutas Heimo. „Kool, kes võttis välisõpilased vastu, saatis teistele osalejatele küsimusi, millele tuli enne kohale sõitmist vastused leida.“
Lõputööks tuli viiel rahvusvahelisel võistkonnal valmistada asjakohane õpikeskkonda käsitlev videoklipp.
Žurii hinnangul said teise-kolmanda koha võistkond Bosses (Ragnar Vahter (Eesti), Tore Guldmann Amelung (Taani) ja Bettina Hagert (Soome)) ja Team Felicia (Margo Talv (Eesti), Felicia Fredriksson (Rootsi) ja Hrafnhildur Ósk Halldórsdóttir (Island)).
Parima klipi tegi kohtunike arvates Dream Team (Riine Tammann (Eesti), Markus Kutvonen (Soome) ja Telma Björk Gunnarsdóttir (Island)).
Dream Teami võitu andis žürii hinnangul suurima panuse Markus Kutvonen. Soome linna Porvoo 16aastane noormees õpib kodulinna 400 õpilasega ametikoolis hooldusõeks. „Kaks aastat on veel õppida,“ ütles Markus.
Kutvoneni sõnul on ta rahvusvahelises seltskonnas tegutsedes saanud oma inglise keele oskust lihvida. „Palju on olnud suhtlemist, sotsiaalmeedia alal olen saanud palju targemaks,“ lausus Kutvoinen „See on ju kasvav trend, mida saan oma tulevases tööelus edukalt kasutada.“
Suurimaks erinevuseks Porvoo ja Haapsalu ametikooli vahel pidas Markus Kutvonen seda, et Soomes on ühine koolitoit kõigile. „Siin see nii veel pole. Muud erinevusi ei oska tuua,“ ütles Kutvonen.
Söögiteema oli üles kerkinud ka varasematel kokkusaamistel. „Näiteks Taanis ei pakuta [ametikoolide õpilastele] sooja sööki,“ meenutas Heili Heimo ja lisas, et kui projektis osalejad olid Taanis, siis olnudki sealse kokkusaamise üks ettepanek koolitoidu teemaline.
Heli Heimo sõnul on Uuemõisa ametikool aktiivne rahvusvaheline suhtleja. Üks Nordplus Junior projekt lõppes, kuid heal juhul algab varsti uus. „Soomlased kirjutasid rahataotluse projektile, mis käsitleks kultuurilisi erinevusi ja tolerantsi kasvatamist. Nad kutsusid ka meid osalema, kuid me ei tea, kas see projekt rahastuse saab,“ ütles Heimo.
„Naudi õpikeskkonda“
- Nordplus Junior projekt „Naudi õpikeskkonda“ („Enjoy the learning environment“) kestis aasta aega.
- Projektis osalesid viie riigi noored Islandist, Rootsist, Soomest, Taanist ja Eestist, igast riigist kolm õpilast.