Valitsus kiitis heaks Virtsu-Kuivastu liinile suveks lisalaeva toomise

Kristjan Kosk

kristjan.kosk@le.ee

Saaremaa

Valitsuskabinet andis neljapäeval põhimõttelise heakskiidu mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaühenduse lisarahastamiseks sel suvel ligi 900 000 euroga, mis võimaldab lisalaeva rentimist ja ühenduse kvaliteedi tagamist puhkuste kõrghooajal.

„Tegime põhimõttelise otsuse, et riik tellib juurde veovõimsust suursaartega ühenduseks. Kümme aastat tagasi sõlmitud leping ei näinud ette reisijate arvu kasvule vastavat veovõimsuse kasvu. Eelmisel suveperioodil kasvas reisijate arv 4 protsenti. Suvisel kõrghoojal on vaja lisavõimsust, et saartele sõitjad ära teenindada,” sõnas majandus- ja taristuminister Kristen Michal pressiteates.

„Arutame vedaja ja ettevõtjatega läbi ka teisi võimalusi, kuidas liiklust paremini korraldada, näiteks suurte veoautode ülesõidu nihutamine madalama koormusega reisidele, et vabastada tipptunnil tavareisijatele kohti, sest kindlasti on tipphetkedel rohkem huvilisi, kui kohe veetud saab,” lisas ta.

Majandusministeeriumi ettepaneku kohaselt rendib vedaja täiendavalt reisiparvlaeva ajaperioodiks jaanipäev kuni augusti teine pool. Ionase suurusega lisalaeva rentimine maksab ligikaudu 900 000 eurot, mille rahastus leitakse koostöös MKM-i ning rahandusministeeriumi vahel.

MKM on pidanud läbirääkimisi Väinamere Liinid OÜ-ga lahenduse leidmiseks eelseisvaks suviseks perioodiks alates 2015. aasta suve lõpust. Väinamere Liinid pakub liinile reisiparvlaeva Mercandia orienteeruvalt 20. juunist kuni 20. augustini hinnaga 920 000 eurot, mis sisaldab kõiki kulusid. Sellele lisandub lepingujärgne reisitasu, mis kaetakse MKM-i riigieelarvest makstava sihtotstarbelise toetusena kavandatud kulu arvelt.

Lisaks andsid MKM ja Tallinna Sadam varasemal kabinetiistungil ülevaate Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa parvlaevaliinidel avaliku liiniveo teenuse osutamisest alates 1. oktoobrist 2016.

„Nelja parvlaeva hankimine kahest riigist on kahtlemata suur ettevõtmine ning nagu ka kogemus näitab, võib alati ette tulla üllatusi,” sõnas Michal. „Riskide maandamiseks on TS Laevad tegelenud võimalike varuplaanidega, tagamaks liinivedu ka siis, kui näiteks üks laev ei saa õigeaegselt valmis või tekib muid tõrkeid. Tallinna Sadama juhtkond peab hanke võitu ja head kvaliteeti prioriteediks ning tegeleb aktiivselt, et uue vedaja tulles vastaks uued laevad ootustele,” lausus minister.

 

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments