Logistikaüliõpilane Getter Säär on praktikal Oru Autos, teisipäeval harjutas ta Uuemõisas automüüki. MERILIN KAUSTEL-LEHEMETS
Läänemaa kaks suurimat uute sõiduautode müüjat – Tradilo ja Uuemõisa Autokeskus – hindavad selle aasta müügitulemusi stabiilseks, ettevõtete Oru Auto ja Auto & Service müügitulemused pisut paremad kui mullu.
Tradilo on tänavu müünud 59 uut sõidukit. Uuemõisa Autokeskus müüs 40, Auto & Service (Citroën) 12 ning Oru Auto 36 uut sõidukit. Populaarseimad mudelid on Kia Sportage (Tradilo), Peugeot Partner (Uuemõisa Autokeskus), Citroën Berlingo (Auto & Service) ning mitmesugused Škoda mudelid (Oru Auto).
Autofirmade esindajate sõnul on praegu raske ennustada, kui palju autosid 2015. aasta lõpuks müüa saab, sest kaks head müügikuud on veel ees. „Prognoosida on raske. Eks automüügiga ole nii, et mõni nädal ei müü ühtegi, aga näiteks möödunud nädalal telliti Haapsalus meilt kolm uut autot,” ütles Oru Auto juhataja Priit Uus.
Tradilo müüb uutest sõidukitest 90 protsenti Läänemaa inimestele ja 10 väljapoole. Kasutatud sõidukite müügil on suhe vastupidine – 25 protsenti Läänemaale ja ülejäänud üle Eesti. Ka teiste Läänemaa automüügiesinduste müüdud sõidukid veerevad peamiselt Lääne- ja Hiiumaal.
Populaarsed Kia Sportage ja Peugeot Partner
Tradilo populaarseim müügiartikkel on mitmendat aastat Kia Sportage. „Linnamaasturite vastu on suur huvi. Sportage on konkurentidega võrreldes väga hea lisavarustusega ning pakub mitmekesist mootori- ja käigukastivalikut ja on teistest palju pikema garantiiga,” nimetas Laidre populaarsuse põhjusi.
Uuemõisa Autokeskuse enimmüüdud Peugeot Partneri eelis on selle mahukuses: kaubaruumi saab suurendada peaaegu kahekordseks. „See mahutab euroaluse jagu kaupa, maainimene hindab praktilisi väärtusi,” ütles Melsas.
Ühtlasi saab Partneri osta neljarattaveolisena, mis tagab, et auto sõidab hõlpsalt ka raskemini läbitaval teel.
Oru Autos on populaarseim müügiartikkel Škoda. „Müügiks lähevad ühtmoodi hästi kõik mudelid,” ütles Priit Uus.
Tema sõnul on Škoda säästlik ja väheste hoolduskuludega auto. „Eks kliendid oska paremini vastata, miks eelistada Škodat teistele autodele,” sõnas Uus.
Sel aastal on igas autosalongis müügile tulnud uusi mudeleid, mõned lisanduvad ka uuel aastal. Firmasse Auto & Service lisandub selle aasta lõpul peale Citroëni ka mitu uut Opeli mudelit. Oru Autosse saabus mõni kuu tagasi müügile uus Superb ja aasta lõpul on oodata Superb Combi müügiletulekut.
Kasutatud auto eelis on tema soodsas hinnas
Kasutatud autosid on Tradilo kümne kuuga müünud 81, Uuemõisa Autokeskus 15, Oru Auto 12 ning Auto & Service kuus. Jaan Melsas Uuemõisa Autokeskusest prognoosis, et tõenäoliselt müüakse aasta lõpuks veel paarkümmend sõidukit. „Kõige pingelisem aeg on alles ees,” lisas Melsas.
„Kasutatud auto kasuks otsustatakse enamasti ikka odavama hinna pärast,” ütles Laidre. Ta peab vajalikuks ka auto lisavarustust, mida saab kasutatud auto puhul rohkem lubada.
Kui inimene autoga kuigipalju ei sõida, soovitab Laidre otsustada kasutatud auto kasuks. „See on mõistlik valik – 200 000 km läbisõiduga auto liigub ju vähemalt sama palju veel,” ütles ta.
Kui aga autot vajatakse iga päev ja läbitavad vahemaad on pikemad, on tark valida uus auto. „Uue auto kasutamise kindlus on tükk maad suurem, samuti on sõidukil tehase garantii, nii ei teki hiljem lisaüllatusi remondi näol,” ütles Laidre.
Melsas pani südamele, et kasutatud auto ostja peab arvestama mõningate riskidega tulevaste ettenägematute remontide asjus. „Sõiduk tuleb osta usaldusväärselt müüjalt ja kontrollitud hooldusajalooga, seda saab tuvastada esindustes,” soovitas ta.
Sõiduki igakuised kulud on Melsase sõnul võimalik planeerida kuni viieks aastaks.
Auto & Service pakub konkurentsi
Möödunud aasta alguses, märtsis 2014 lisandus Läänemaa autoturule ka Auto & Service OÜ, mis tegeleb peamiselt Citroëni müügiga. Juhataja Rando Randlepa sõnul on automüük eelmise aastaga võrreldes pisut kasvanud. Peamised müügiartiklid on Citroën Berlingo ja C4. Citroën Berlingo läheb ühtmoodi hästi müügiks nii eraisikuile kui ka ettevõtetele.
„Auto on mahukas, sellega saab sõita pere ja saab ka ettevõte oma asju ajada,” sõnas ta. Eelis on ka auto kuueaastases garantiis.
Melsas peab konkurentsi teretulnuks, sest Uuemõisa koondunud autoäri toob ka iga uue automüüja lisandudes kõigile kliente juurde. Nii saab ostja valida vastavalt kohalikule hooldusele ja selle kvaliteedi võimalusele ning lähtuvalt sõiduki igakuistest kuludest. „Kohalik ostja jääb müüjaga pikaajalisse suhtesse, pealinna autoostjat ei mäleta homme keegi ja suhelda tuleb järelturustuse leti töötajatega,” nimetas Melsas põhjused, miks eelistada kohalikke automüüjaid.
„Algul kartsime, et uus automüüja võib mõjutada meie Dacia sõidukite müüki, kuid suurt mõju ei ole siiski täheldanud,” ütles Tradilo juhataja Andrus Laidre.
Tema sõnul on Tradilo müünud tänavu vaid mõne Dacia vähem kui mullu. „Ei saa aga öelda, et pisut väiksem müük oleks tingitud Citroëni turuletulekust, võib-olla ka hoopis meie enda mõne populaarsema mudeli saadavusest,” lisas Laidre.
Uus aasta – uued mudelid ja parem kvaliteet
2016. aasta toob autokeskustesse uusi mudeleid, uusi mootoreid ja uusi tehnilisi lahendusi. „Lõpeb üleminek Euro 6 mootoritele, mis toob kaasa uued keskkonnasäästlikkuse nõuded, väheneb sõidukite kütusekulu, uuenevad hooldusprogrammid ja tingimused,” loetles Melsas ja lisas, et näiteks Peugeot’ 1,2-liitrise, kolme silindriga bensiinimootori on tunnistanud tootjad selle aasta mootoriks.
Tradilo plaanib ka uuel aastal automüügi taset hoida ning tunduvalt suurendada autoremondi ja teeninduse kvaliteeti ning töömahtu. „Oleme viimaste kuudega suurendanud töömeeste ja teenindajate arvu üheksalt 14-le – meie juurde peaks klient oma autoga remonti pääsema väga lühikese ooteajaga või lausa kohe,” avaldas Laidre.
Kena tsikk!
Eks neid tölplasi siin läänemaal ikka leidub, kes mingeid citrojeene, kijaasid või peugeotte ostavad. Kasutatud autosid saab mujalt poole odavamalt, kui tradilo müügiplatsilt. Pidin pikali kukkuma, kui vaatasin nende vanade romude hindasid.
Ei kukkunud ju? Mida siis esineda? Mine osta Talinast!
Peugeot uus 3-silindriline bensiini turbomootor 1.2 Turbo PureTech 130hj S&S võitis aasta mootori tiitli “Engine of the Year for 2015”.
et näiteks Peugeot’ 1,2-liitrise, kolme silindriga bensiinimootori on tunnistanud tootjad selle aasta mootoriks. -No joppenpuhh, kas sellist üldse mootoriks saab nimetada? Kas järgmine edulugu on veneaegne invaauto ja IZ-Planeta mootor?? Areneme me siis ikka edasi või tagasi? Neid maanteekiirusel möödasõitu mitte võimaldavaid panne on meil teed juba niigi täis. Ja viitsib keegi üldse veidi arvutada palju läheb kuus kallimaks sellise liisinguauto pidamine mis liitri-kaks rohkem tarbib aga samas võimaldab 86km/h eesliikuvast veokist turvaliselt mööda sõita?see mõni euro paarisajase liisingu juures…