24. aprill on viimane päev selleks, et tellida 25. mail toimuvateks Euroopa Parlamendi valimisteks valijakaart oma meilile. Eilse seisuga oli elektroonilise valijakaardi tellinud 74 096 inimest.
Igal ID-kaardi kasutajal on olemas ka personaalne Eesti Vabariigi poolt antud @eesti.ee lõpuga meiliaadress, mis on mõeldud riigi ja kodaniku vaheliseks ametlikuks suhtluskanaliks. Elektroonilise ehk e-valijakaardi tellimiseks peab valija @eesti.ee meiliaadress olema suunatud inimese igapäevaselt kasutatavale meiliaadressile.
E-valijakaardi tellimine võtab aega vaid mõne hetke ja selleks on vaja www.eesti.ee leheküljele ID-kaardi, mobiil-ID abil või internetipanga kaudu sisse logida.
Siseministeeriumi rahvastiku toimingute osakonna juhataja Enel Pungas ütles, et paberiga võrreldes on e-valijakaart suur kokkuhoid. „Tekst on ju sama, aga lihtsalt jääb ära postitamis- ja trükkimiskulu,“ lisas Pungas ning ütles, et iga paberil saadetud valijakaardi trükkimine ja postitamine läheb maksma umbes 30 senti. Valijakaart tuleb saata kõigile, kes on kantud hääletajate nimekirja. „On kokku arvutatud, et eelmistel Euroopa Parlamendi valimistel kulus 885 000 valijakaardi trükkimiseks umbes 2,3 tonni paberi. Suur metsatukk jääks püsti, kui inimesed telliksid e-valijakaardi.“
E-valijakaart on alternatiiv tavalisele, paberil postkasti saadetavale valijakaardile, kus on peal info sellest, kus, kuidas ja millal hääletada. E-valijakaart ei ole elektroonilise hääletamise eelduseks ja valima minnes ei ole vaja valijakaarti kaasa võtta. Need, kes on e-valijakaardi tellinud juba varasemalt, ei pea seda uuesti tegema. Tellimus jääb kehtima ka kõikideks järgnevateks valimisteks.
Valijate nimekiri selle aasta Euroopa Parlamendi valimisteks koostatakse rahvastikuregistri andmete põhjal 25. aprilli seisuga ning valijakaartide saatmist alustatakse 29. aprillist.
E-valijakaardi tellimist alusta siit www.eesti.ee/portaal/valimised.eabi.