Virtsu sadam saab ainulaadse lainemurdja

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Saarte Liinid tahab sel aastal korrastada Virtsu sadama, parandades tingimusi väikelaevade vastuvõtmiseks.

Saarte Liinide arendusjuht Peeter Oopkaup ütles täna Haapsalus peetud veeturismi seminaril, et sel aastal on firmal kasvas panustada Virtsu sadamasse, kus mullu lõhkus põhjakaarte tuul väikealuste ujuvkai nii, et aluseid vastu võtta ei saanud.

Virtsus on kavas väikelaevasadamat süvendada, panna sisse ujuvkaid. Kõige suurem probleem on Oopkaupi sõnul aga see, et põhjakaarte tuultega lööb väikelaevasadamasse laine sisse. “Selle takistamiseks ehitame tammepuust lainemurdja seina, millist varem keegi teinud pole,” ütles Oopkaup.

Ta lisas, et mereturistidel on Virtsu sadamahoones võimalik kasutada sauna, dušši ja kohvikut. Kütuse tankimise võimalus küll puudub.

Oopkaup lisas, et praegu pole Läänemaal ühtegi Saarte Liinidele kuuluvat sadamat, kus väikealused saaksid kütust tankida, kuigi just tankimisvõimalus on see, mis aluseid sadamasse meelitab.

Saarte Liinidele kuuluvat Rohuküla sadamat külastas mullu 122 väikealust ja Vormsi Sviby sadamat 44 alust.

Oopkaupi sõnul tegelikult pole Rohukülas tegelikult väikelaevasadamat, kus pakutaks mereturistile ka vajalikke teenuseid. Küll aga on tehtud kai, kus väikealused saavad peatuda. “Tundub, et huvi on. Paljud alused, mis Haapsallu sisse sõita ei saa, kasutavad Rohuküla sadamat,” selgitas Oopkaup.

Tema sõnul on võimalik Rohukülas mereturistile paremaid tingimusi luua: parandada olmetingimusi, võimaldada kasutada elektrit, vett ja kütet. “Võib-olla paari aasta pärast on Rohukülas juba võimalik tankida,” pakkus Oopkaup.

Oopkaupi sõnul on kõige kehvemini välja ehitatud Vormsi Sviby sadam. Sadama uuendamiseks on tehtud projekt ja eelmisel aastal töid ka alustati. “Hetkel pole teada, kuidas saame jätkata, kuid 2014–2020 raha kinnitatakse märtsis,” ütles Oopkaup. Ta lisas, et transpordi arengukavas on Vormsi sees.

Vormsi valla soov oli, et Sviby sadam saaks poolsada väikealuste kohta, kuid Oopkaupi sõnul on seda praegusi külastusi arvestades liiga palju. “Samas, kui rahalaev on tulemas, tuleks seda ära kasutada,” ütles Oopkaup.

Saarte Liinide arendusjuhi sõnul on firma seda meelt, et sadamaid tuleb arendada ja need peavad korras olema, sest on välismaalt tulijate jaoks esmamulje tekitajad. “Sadama järgi antakse hinnang riigile,” lisas ta.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments