Täna mandri ja saarte vahel laevaliiklust korraldava Väinamere Liinide juhtidega kohtunud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) esindajad nõuavad, et laevafirma paneks hiljemalt neljapäevaks Kuivastu–Virtsu liinil käiku kaks suurt laeva.
“Ühe suure laeva asendamine väiksemaga on arusaamatu ja põhjendamatu. Teisipäeval kohtus MKM laevakompanii esindajatega ja meie nõudmine on, et hiljemalt neljapäevast peab taastuma endine olukord,” ütles MKMi kõneisik Rasmus Ruuda BNSile.
Tema sõnul avaldas ministeerium lootust, et laevafirma saab aru, et kahe suure laevaga sõitjate teenindamine on parim lahendus saarlastele.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treieli sõnul leppisid osapooled täna kokku, et edasiste arengute osas esialgu kommentaare ei anna.
Väinamere Liinidele ei meeldinud MKMi otsus minna augusti lõpus Virtsu–Kuivastu liinil üle talvisele graagikule, mis tähenab laevafirmalt vähema arvu reiside tellimist. Varem kahe suure laevaga liini teenindanud laevafirma võttis vastukäiguna ühe suure laeva liinilt ära, asendades selle oluliselt väiksema Regulaga.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel nentis möödunud nädalal, et juba teist aastat järjest peab ministeerium vajalikuks kehtestada Kuivastu–Virtsu liinil augusti lõpust talvine hõre sõidugraafik. Treieli sõnul põhjendab ministeerium seda uute laevade suure mahutavusega, kuid see on lühinägelik ega arvesta kohaliku elu ja kogukonna vajadustega.
Graafikute tihendamine on Treieli sõnul võtmetähtsusega, sest see võimaldab hoida ja kasvatada teenuse taset ning rakendada suuremas mahus uute parvlaevade võimalusi. “Analüüside põhjal on Kuivastu–Virtsu liinil vaja tihedamat sõidugraafikut sügisel, aastaringselt nädalavahetustel ja tööpäevahommikutel. Sellises mahus graafik on Saaremaa jaoks praeguse nõudluse ja elustandardite kohaselt juba hädavajalik. Selline graafik võimaldaks ka operaatoril jätkusuutlikult majandada,” rääkis Treiel nädal tagasi.
Ministeeriumi hõre tellimus on pannud Väinamere Liinid Treieli sõnul väga keerulisse olukorda ja ettevõtet ähvardavad makseraskused. Eelmisel aastal kujunes avaliku liiniveo korraldamise tegevuskahjumiks 3,8 miljonit eurot ja aasta varem 5,08 miljonit eurot.
Treieli sõnul vastab Regula täielikult ministeeriumi seatud avaliku liiniveo tingimustele, kuid praeguse teenustaseme tagamiseks on vaja vähemalt nelja Regula-sugust laeva suvekuudel samaaegselt vahetpidamata sõitma, mis tähendab, et reiside arv peaks kasvama senisega võrreldes vähemalt kahekordseks.