Maavalitsus arutas Elektriraudteega rongide ja busside koostööd

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Eelmisel nädalal arutasid Lääne maavalitsuses AS Elektriraudtee müügi ja avalike suhete juht Norbert Kaareste ning maakonna ühistranspordi korraldajad võimalikke koostöökohti.

AS Elektriraudtee esindajad tegid ligi kuu aega tagasi toimunud kohtumisel maakonna raudteekomisjoni esindajatele ettepaneku pikendada uute, kiirete ja tänapäevaste elektrirongide liiniletuleku korral Tallinna–Riisipere rongiliini bussiga kuni Haapsaluni. Rongivedaja huvi tuleneb eesmärgist suurendada oluliselt reisijate arvu rongiliinidel.

Ühiselt leiti, et rongi ja busside sõiduplaanide ühildamine on perspektiivne, kui see tõstab reisi kvaliteeti – eelkõige, kui sõiduaeg väheneb või jääb samaks, sõidukulud vähenevad või jäävad samaks ja kui lisandub uusi peatusi (Vasalemma, Keila jt).

Uued rongid saavad ja võivad sõita kuni 120 km/h. Reaalsed sõiduaja mõõtmised ja kiiruse katsetused viiakse läbi 2013. a kevadel, misjärel saab hinnata sõiduaja tegelikku pikkust rong-buss veol.

Lääne maavalitsusel on võimalus muuta esialgu vaid ühe Tallinna–Haapsalu vahelise avaliku bussiliini aegu ja viia need vastavusse rongide sõiduplaanidega. Kõik teised bussiliinid pealinna ja maakonnakeskuse vahel on eraettevõtjate opereerida ning arusaadavalt puudub neil huvi oma reisijaid rongile loovutada.

Maakonna ühistranspordi korraldaja Mati Kallemets leidis, et buss-rong veo korraldamine võiks oluliselt parandada just Põhja-Läänemaa elanike liikumisvõimalusi pealinna suunal. Maavalitsusel on oluliselt odavam tellida reisijatevedu marsruudil näiteks Nõva–Vasalemma kui Nõva–Tallinn ja võimalusel pikendada bussiliini kuni Dirhami või Pürksini.

Esimene võimalus ühildada elektrirongide ja busside sõiduplaane tekib 2013. aasta lõpul.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments