Tahan vastu vaielda mõningatele mõtetele 5. aprilli Lääne Elu artiklis „Riigikool loeb lende nullist”.
Haridusministeeriumi ametnike arvamus, et Läänemaa ühisgümnaasium on täiesti uus kool, on täiesti väär. See on pigem ametnike soovmõtlemine.
Tegelikult on tegemist vana(de) kooli(de) jätkamisega vanas renoveeritud majas. Uus oleks kool siis, kui kõik algaks nullist. Ometi on sellel koolil pikk ajalugu. Kool on varem kandnud ka riigikooli nime.
Igale põlvkonnale on iga algus uus, nii ka paljudele õpilastele ja mõnele õpetajale. Nii nagu Eesti Vabariigi sünniaeg ja järjepidevus ei sõltu elanikkonna, presidentide ja võimukandjate sünniaastast, nii on see ka ajalooga kooli puhul.
Täiesti vastutustundetu on lükata otsustamine verinoorte õpilaste kaela, kellele ei ole veel suudetud põhjalikumalt tutvustada kooli ajalugu ega sisendada uhkustunnet kooli siiani säilinud järjepidevuse üle.
Läänemaa ühisgümnaasium jätkab taas õppetööd väärikas, omal ajal Läänemaa ühisgümnaasiumile ehitatud hoones. Kas on üldse sobilik otsustada ajaloolistel faktidel põhinevaid asju emotsionaalse hääletamise teel?
Mis puutub uutesse õppeviisidesse, on need ajaloo keerdkäikudes ja pedagoogiliste tõekspidamiste arengus varemgi muutunud. See ei ole küll põhjus, miks peaks alustama nullist.
Isegi nõukogude võim ei suutnud järjepidevust katkestada, miks peaks tahtma seda isamaaline Eesti Vabariik, st isamaalised otsustajad.
Olen päri 1979. aasta vilistlase Elmo Joa arvamusega, et lendude taasalustamine number ühest oleks ääretult rumal ja lühinägelik. Või nagu ütles 1957. aastal kuldmedaliga lõpetanud koolivend Ülo Nurges: „Mida siin üldse arutada! Loogiline on, et gümnaasiumi lendude numeratsioon jätkuks.”
Seda arvamust jagavad väga paljude lendude vilistlased, kellega olen vestelnud.
Valentina Ilumäe
HIK 1957.a vilistlane, 35. lend
Kuidagi kummaline on seda oma naba imetlemist kõrvalt jälgida. Ikka selles stiilis, et küll meie oleme palju töötanud ja selle eest olemegi ära teeninud au kogu senine Haapsalu hariduselu maha kriipsutada. Olen nõus oma kunagise õpetaja pr Ilumäega, et see ei ole isamaalistele otsustajatele kohane.
Kui aga LÜG lende tõesti algusest loendama hakatakse, loodan väga, et vilistlaskonna toel ning praeguse Haapsalu Põhikooli juhtkonna eestvõttel meie kooli 100.sünnipäev väärikalt peetud saab.
Õpilased tunduvad hetkel kompetentsemad vastajad, kui need siin, kes teevad maha inimesi(Tuulberg ja direktriss) lihtsalt sellepärast, et need küsivad teiste arvamust. Mu suu langeb ammuli teie peale. Lausa kurb hakkab.
Minul selles võistluses oma hobust mängus pole, sest käisin koolis mujal. Siiski tahaksin öelda, et selline “restart” on minumeelest rumal ja lühinägelik. See saadab vilistlastele sõnumi, et nad pole uue kooliga seotud ja õpilastele, et neil pole juuri ja ajalugu. Kes minevikku ei mäleta, see elab tulevikuta!
Mul sama lugu, olen teisest koolist. Kui minu kooliga nii käitutaks, oleksin kindlasti püha viha täis. Üldiselt arutatakse selliseod teemasid siiski vilistlaskogu, mitte uute õpilastega. Ses mõttes on direktrissi käitumine ülimalt naeruväärne. Sama lugu Tuulbergiga, kes tundub olevat tavaline keka õps. Kõva mees, oskab internetti küsitluse riputada.
Thanks for the great info dog I owe you bitggiy.
Tegemist on mitmeti emotsionaalse teemaga. Tõepoolest- kui HG-l on üks numeratsioon ja HWG-l teine, mida siis valida? Kas HG ja HWG vilistlased jäävadki vaidlema, nö. oma numbri eest? Kas hariduse järjepidevus Haapsalus on seotud teatud numbriga ainult? Kui ajalugu vaadata, siis gümnaasiumiharidus Läänemaal on väga pika ja kirju ajalooga.Numbreid on võimalik arvestada nii ja naapidi. Leian, et lõputute vaidluste kõrval selline puhtalt lehelt numeratsiooni alustamine ei ole üldse paha mõte. Eriti kui seda toetavad need noored, kes seda numbrit kandma hakkavad. Järjepidevust see ei ohusta, annab vaid märku ühest muudatusest Läänemaa väga pikas hariduselus. Olen lähedalt näinud LÜG direktori, juhiabi,… Loe rohkem »
Kindlasti on tegu tublide inimestega, kuid kommentaarist jääb mulje, et enne neid haridust kui niisugust Läänemaal ei antudki ja alles nüüd ja tänu neile avanesid Haapsalu linnas gümnaasiumihariduse ennenägematud võimalused ja algab uus epohh, mida nullist lugema hakata.
Millisele lausele toetudes selline mulje võis küll jääda ;)?
Vastan kommenteerija Küsitav eest. Lauset “Olen lähedalt näinud LÜG direktori, juhiabi, õppealajuhataja ja mitmete heade inimeste reaalset panust LÜG ülesehitamisesse- alates ehituse-sisustuse probleemistiku lahendamisest kuni õppekavade loomiseni.” võiks ju tõlgendada kui kooli või Haapsalu gümnaasiumihariduse (mida LÜG ainsa gümnaasiumina kaheldamatult esindab) ülesehitamist nullist. Tegelikult toimus midagi sarnast Haapsalus juba 1940/1944-l, mil rõhuv osa õppekavast ja õpetajatest kommunistide poolt välja vahetati. Teine muudatuste periood seostus kooli kolimisel Kuuse tänava vastvalminud õppehoonesse. Kas on elus veel keegi, kes tollast organiseerimisvalu mäletab? Kahju, et tähtsad otsustajad juba HG ja HWG likvideerimise tuhinas sügavamaid eksistentsiaalseid probleeme ette ei näinud. Või ei tahtnud näha. Kaks… Loe rohkem »
nõus, et see muudatus Haapsalu hariduselus oli ja on siiani kohati valuline. Hoolimata sellest, kas meile see muudatus meeldib või mitte, töötavad koolis inimesed suure pühendusemisega ja sellises küsimuses nagu lennu number ei otsusta ju keegi ainuisikuliselt, vaid ikka mitmetel otsustuskogudel on õigus kaasa rääkida. Milliseks lõplik otsus jääb- ilmselt jääb ikka osa inimesi, kellele see ei meeldi.
Is that really all there is to it because that’d be flbaaergbsting.
Kui mõnekümne aasta pärast tehakse koolis jälle remonti, kas siis hakkab lendude numeratsioon jälle nullist?
Isegi varem, kui tuleb uus direktriss, kes teeb laste hulgas küsitluse.
Seniilne, debiilne või lihtsalt loll olete? Direktriss viis koolis läbi hääletuse, kus kõik õpilased allkirjastasid oma valiku. Kustpoolest see vale oli? Mõtle, enne kui sappid pritsid
Putin viis ka hiljuti läbi ühe küsitluse. Kuuldavasti ei võtnud ka tema vaevaks kaugeltki mitte kõigilt küsida, kellelt oleks võinud ja võibolla pidanud.
Ei suudagi mõista, miks igasugused anonüümsed internetihiirod halavad sellel teemal. Julged arvamust avaldada, kannata ka kriitikat. Anonüümselt kõrgklassi pasa tootmine on mõttetu.
Damn, I wish I could think of somtiheng smart like that!
Valimi-esindatuse probleemid, mis ei anna mitte vähimatki pilti sellest, mida vilistlased tegelikult arvavad.
Kui kaks aastat tagasi otsustati kuni LÜG’i hoone renoveerimise lõpetamiseni tuua HWG õpilased siis veel HG majja, võrdles hr.Ammas kahe kooli ühinemist kui iidse puu lahku kasvanud harude taasühinemsiega.See oli ilus ja aitas leppida HG kadumisega. Ja tundus üsna loogiline,et LÜG = HWG+HG+kõik endised Haapsalus keskharidust omandanud kaasteelised ja siin õpetanud pedagoogid. Asi polegi ainult numbris (see tõesti ei mõjuta kellegi tulevikku)vaid järjepidevuses nagu pr.Ilumäe väga kenasti on sõnastanud.Teadmises,et kuulud väärikasse seltskonda. Tänased gümnasistid mõistavad seda ilmselt alles aastate pärast.Olles ise lõpetanud kooli,mida enam ei eksisteeri,kuid mille vilistlased on haaratud nüüd juba pea 30 aastat nn eliitkoolide hulka kuuluva kooli… Loe rohkem »
tuulberg.ee lehel toimuva hääletuse tulemused ei anna lennu numeratsiooni küsimuses adekvaatset arvamust kuna küsitlusel osalevad peamiselt kooli õpilased. Kõrvale jäävad vilistlased, kes ei loe Lääne Elu veebiversiooni ega ole igapäevased tuulberg.ee portaali külastajad.
Leian, et Haapsalu koolihariduse ajaloo kontekstis on igati õigustatud lennunumeratsiooni jätkamine, mitte puhtalt lehelt alustamine. Puhast lehte ei ole, koolihoone on sama (olgugi, et lõpuks remonditud), suur osa töötajasakonnast on sama ning ka õpilaskond pole täies koosseisus kuskilt mujalt sissetoodud.
Õigustada otsust alustada numeratsiooni nullist põhjendusega, et praegused õpilased on selle poolt, on vastutustundetu käik.
Thanks for the inihgst. It brings light into the dark!
Tehke siis kaks numeratsiooni kui kaubale ei saa. Praegune otsast alustamine tundub kõige tobedam.
Mina kui õpilane pooldan siiski nullist alustamist, kui mõistan ka teise variandi pooldajaid. Nagu ka kooli küsitlus näitas, pooldavad enamus õpilasi siiski seda varianti. See on ju siiski uus kool, riigigümnaasium ja hoopis uue õppeviisiga kool, mis sest et vanas majas 🙂 Kuid kokkuvõttes, mis vahet seal on…. olena ma 2.lend või 94.lend, on seal tõesti siis nii suur vahe? Mõjutab see minu tuleviku? Ei, see on lihtsalt üks tavaline number.
Võimalik, et ise õpilasena olnuksin Sinuga samal arvamusel. 25 aastat tagasi seostus mulle kodukooliga ainult Kuuse (tollal Cheri) t. keskkool. Koridoris rippuvad stendid Wiedemanni koolimajas toimetanud õpetajatest ja õpilastest jäid kuidagi kaugeks, sest tuttavaid nimesid ja kohti sealt ei leidnud. Mu tunnetus muutus alles vilistlaspõlves, sest kooli kokkutulekuil käisid ju ka sõja eel vôi järel vanas hoones lõpetanud gümnasistid. Nemad polnud enam pelgalt number lendude nimekirjas vaid luust-lihast inimesed, Haapsalu keskhariduse järjepidevuse kandjad. Usun, et viimatisel vilistlaste kokkutulekul tajus seda selgesti ka LÜG-i tänane direktriss. Kultuurimaja suur saal oli ju rahvast – kõik Haapsalu keskhariduse järjepidevuse kandjad – pilgeni täis.… Loe rohkem »
It’s great to read something that’s both enjoyable and provides pragtamisdc solutions.