Maanteeameti tänasel pressikonverentsil „Suuremad teetööd 2014“ tõdeti, et mullu suudeti maanteede ehitus- ja remondimahtu taas suurendada ning samal kursil jätkatakse ka tänavu.
Maanteeameti peadirektori Aivo Adamsoni sõnul suudeti 2012. aastal madalseisu maanteede ehitus- ja remondimaht mullu taas tõusuteele viia – 2013. aastal jõuti 1819 kilomeetrini tunamulluse 1599 asemel.
„Samuti ühtlustasime eri teetööde põhimõtteid ja tehnoloogiaid,“ selgitas Adamson positiivse muutuse tagamaid ning lisas, et ilma teedesektori rahastamispõhimõtete muutmiseta poleks süsteem enam jätkusuutlik.
„Probleem on eurorahade suur osakaal teedele määratud rahapajas, kus on seda üldjuhul rohkem kui kolmandik. Kui euroraha osakaal Maanteeameti eelarves taas kasvab, saame teha vähem säilitustöid kõrval- ja tugimaanteedel,“ selgitas Adamson.
Ta hoiatas, et sel juhul on meil oht kalduda nn Läti arenguteele, kus eurorahaga saadetakse põhimaanteedel suuri asju korda, aga olukord kõrval- ja tugimaanteedel ei kannata vähimatki kriitikat.
Euroraha saab kasutada ainult põhimaanteedel, mis kuuluvad TENT teedevõrku, mida on Eestis kokku 1245 km.
Alanud hooaja teetöödest rääkis Maantee peadirektori asetäitja Kaupo Sirk, kelle sõnul on suuremate objektide kõrval olulisele kohale tõusnud liiklusohtlike kohtade likvideerimine ning kuumtaastustööd.
„Liiklusohtlike kohtade likvideerimise programmiga ehitame sel aastal ümber 65 kohta, mida on võrreldes eelmisel aastal plaanituga paarikümne võrra rohkem,“ rääkis Sirk.
Tema kinnitusel on hoo sisse saanud ka kuumtaastustööde programm, mille käigus taastatakse lühikese ajaga teekatte ülemine kiht põhimaanteedel kokku 106 kilomeetril.
Sirk lisas, et jätkub ka Tallinna ringtee nüüdisajastamine, mille raames ehitatakse neljarajaliseks 6 kilomeetrit põhimaanteed, eraldatakse selle sõidusuunad ja kohalik liiklus. Jätkub ka Tallinna-Pärnu maantee Topi sõlme ehitus ning Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitus I ja V ehitusalas.
Maanteeameti kaugematest plaanidest rääkis pressikonverentsil planeeringute osakonna juhataja Andres Urm, kelle sõnul algab Eestis uudse kolmerajalise (2+1) lahenduse ellurakendamine juba järgmisel aastal, kui alustatakse Tallinna-Pärnu maantee Ääsmäe-Kernu lõigu uuendamist.
Sarnane lahendus – 2+1 sõiduraja ning eraldusribaga sõidusuunad – on kavandatud ka Kernu möödasõidule (ehitusaastad 2018-2019). Nähtavas tulevikus on ees ka Tallinna-Narva maanteel asuva Sillamäe raudteeülesõidu moderniseerimine.
Allan Kasesalu
Avalike suhete osakond
Maanteeamet