Järgmisest nädalast hakkavad üle Eesti sõitma Google Street View kaameratega varustatud autod, et värskendada Google Mapsi pildipanka Eesti linnadest, tänavatest ja maanteedest. Kevad- ja suvekuudel näeb autosid Haapsalus, Tallinnas, Tartus, Valgas, Pärnus, Võrus, Viljandis, Tartus, Põlvas Narvas ja Kuressaares.
Google’i tänavavaatega saab liikuda ringi enamikes Eesti linnades, tutvuda nii erinevate arhitektuuri- ja kultuurimälestistega kui ka looduslike vaatamisväärsustega ning külastada rahvusparke. Kuna taristu areneb pidevalt ja linnad ning teed muutuvad, värskendab Google oma 360-kraadiseid pilte regulaarselt, et rakenduse kasutajad saaksid erinevates sihtkohtades hõlpsalt orienteeruda.
Lisaks tänavatele ja autoteedele on Google jäädvustanud üle Eesti ka jalakäijatele mõeldud alasid ja autoga ligipääsmatuid kohti. Näiteks saab Google Mapsis käia mööda 10 kilomeetri pikkust jäärada Rohukülast Vormsisse, jalutada Tallinna Raekoja platsil, kõndida mööda pankrannikut Pakri pangal, avastada Alatskivi lossi või Haapsalu linnust.
Tänavavaate piltidel jälgib Google hoolikalt inimeste privaatsuse kaitsmist. Enne avaldamist läbivad pildid eritöötluse, millega hägustatakse inimeste näod ja autode numbrimärgid nii, et neid poleks võimalik tuvastada.
Google’i autod hakkavad üle Eesti sõitma alates 21. märtsist ning sõltuvalt ilmastikust võivad autod üle Eesti pilte teha kuni septembrini 2023. Piltide puhul on esmatähtis selge ilm, päikese kõrgus ja piisava valguse olemasolu, et objektid piltidel jääksid selged ning et hoonetele ei jääks varje.
Google Mapsi populaarses tänavavaaterakenduses Street View on tänaseks üle 220 miljardi tänavavaate pildi üle 100 riigist üle maailma, mis ulatuvad kuni Antarktika ja Arktikani. Esimesed Street View pildid tehti 2007. aastal Ameerika Ühendriikides ning Eesti tänavapilt salvestati Google Street View tarbeks esimest korda 2011. aastal. Street View’d saab kasutada nii arvutites ja mobiilseadmetes kui ka Google Earth rakenduses.
Vene armee peabki saama uusi andmeid, siis teab, kuhu paremini liikuda saab tankidega.
“Enne avaldamist läbivad pildid eritöötluse, millega hägustatakse inimeste näod ja autode numbrimärgid…”
Kas keegi seda ka kontrollib, mis originaalfotodest saab?
Misasi, mis sellel vahet on. Pilti ei tohi teha või. :)))) Seadus ikka enne korralikult endale arusaadavaks, siis alles seda kommenteerima! Edasi seltsimehed!
Eestis kehtivatest seadusest rääkides oleks selline kõrgresolutsioonis pildistamine just ebaseaduslik jälitustegevus. Eriti arvestades seda et, pildistatakse inimese normaalsest vaateväljast palju kõrgemalt ja piilutakse ka erahoovide tarade taha.
Ehk tuleb kuuglil kusagilt tank rentida, et peatänavat pildistada? Normaalset autot ju ei tahaks lõhkuda…
Päris auto ei lagune ju, osta auto!
Kusjuures mul on ka kaks PÄRIS autot…
…siis probleemi pole ju.
Laguneb ikka kui niiviisi raputab. Kõik mis liigub see kulub ja kõik mis väristab ja löökaukude moodi on ka lõhub
Kirjas on, et droonipildistus kiirendab protsessi
Linna peatänavat pildistab google väikeste droonide abil, sest autoga sõites ei suuda selle kaamera selgeid pilte salvestada.
Praegu ju kõik raagus ja räpane. Kehva mulje jätame endast maailmale.
Artiklis ju kenasti kirjas, et kevad- ja suvekuudel näeb autosid Haapsalus. Praegu on talv veel, miks viriseda
“Google’i autod hakkavad üle Eesti sõitma alates 21. märtsist”
Miks peab teistele muljet jätma?
Turistide rahast pole kunagi ära öeldud.