Tasuta bussisõidu lõpp toob kaasa tsoonipiletid

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

kaart

Jaanuari teisest nädalast alates tuleb seni tasuta bussisõitu nautinud läänlastel selle eest taas maksma hakata.

Uuel aastal tuleb maakondades, kus maakonnaliini bussiga seni on tasuta sõita saanud, pilet lunastada. „Kavandatud on, et määrus jõustub 8. jaanuarist,” ütles regionaal- ja põllumajandusministeeriumi ühistranspordiosakonna juhataja Andres Ruubas Lääne Elule.

Kuna terve Eesti ei läinud 2018. aasta juulis ühtviisi üle tasuta bussisõidule, on ka selle taas tasuliseks muutmine keerukas. Ja ühtne pole süsteem ka nende maakondade jaoks, kus praegu veel tasuta sõita saab.

Läänemaa kuulub koos Rapla-, Harju- ja Lääne-Virumaaga Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse alla, olles neljast maakonnast ainus, kus maakonnaliini bussis praegu priilt sõita saab. See aga ei tähenda, et meil hakkab kehtima samasugune piletisüsteem kui ülejäänud kümnes priisõidumaakonnas.

Priisõidumaakondades plaanitakse piletite tasuliseks minekul, et pooleteise tunni pilet hakkab maksma 1.50, bussist ostes on pileti hind kaks eurot. Kuupileti saab osta 25 euroga, maakonnaliini päevapilet hakkab tööealisele inimesele maksma 4.50.

Pärnumaal tuleb bussisõidu eest ka praegu maksta ja seal uuest aastast pileti hind ei muutu.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
81 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kuule Mesinik,
1 aasta tagasi

millal sa Austraaliasse läksid? Seda juttu ei usu Volli ka mitte 😀

A.R
1 aasta tagasi

Andres kuule, küll sa tagasi ronid sealt varsti. Siis teeme sulle puurotti kodumaa moodi.

Kuulipildur Anka
1 aasta tagasi

Tramm nr.66
Seinad olid tehtud puust…😀

Ohhoo
1 aasta tagasi

Tramm?

Partorg Orav
1 aasta tagasi

**Tsoonipiletid”… see tundub nagu mingi vangla termin. Kas tõesti on elu nüüd Eestimaal nii sügavale kommunismi langenud, et kehtestatakse tsoonid riigis?

Oppaappaa
1 aasta tagasi
Reply to  Partorg Orav

Rajoonideks oleks pidanud nimetama või? Tsoonid on olnud ka ilma vanglata olemas. Nõuka ajal olid konserveeritud hoidised näiteks hinnatud tsoonide järgi, esimene, teine ja kolmas. Ole teadlik! Elu ei koosne sul ainult vangis istumisest.

Pss misasja
1 aasta tagasi
Reply to  Partorg Orav

On ikka mõnel häda jälle. Suva pole või kuidas nimetad. Olulisem info sulle seisab ju numbrites!

Kuulipildur Anka
1 aasta tagasi

Saaniga üle lahe Haapsallu ja õhtul tagasi…

Kodanik
1 aasta tagasi

Lastele läheb ka sõit tasuliseks?

Nojah
1 aasta tagasi
Reply to  Kodanik

Teie lastele või? Oleneb, kui vanad nad teil on. 40 aastane pojakene kindlasti ei saa odavamalt.

Martin
1 aasta tagasi
Reply to  Kodanik

Muide, Ankat pole kunagi olemas olnud. Selle mõtles välja kirjanik Furmanov, kes Tšapajevist raamatu kirjutas. Polnud tegelikult ka Tšapajevit. Mehe õige nimi oli Tšepajev.

Ohhoo
1 aasta tagasi
Reply to  Martin

Martin sina või?

Toots
1 aasta tagasi
Reply to  Martin

Anka on Kanada-Ameerika laulja.

ups
1 aasta tagasi

a mis on tsoonist tsooni piletid st teisest kolmandasse

....
1 aasta tagasi
Reply to  ups

Kaua mõtlesite küsimust või?

Kuulipildur Anka
1 aasta tagasi

Paneme hoopis trammi ja rongi käima..?
Sõitjaid oleks tohutult

Salmi
1 aasta tagasi

Rongi ikka!

Kuulipildur Anka
1 aasta tagasi
Reply to  Salmi

Tramm pidavat ka ju tulema..Rohukülla
Enne valimisi muidugi

Nojah
1 aasta tagasi

jah tõsi, seda on kaalutud, et üks haru viiks uuemõisa ja posti tänava kaudu sealt raudteejaamani, aga noh see selline rahastuse küsimus. Plaan ju roheliseks saada ikka.

Teet.
1 aasta tagasi
Reply to  Nojah

Posti tn. küll ei sõida enam ükski tramm. Tramm laguneb laiali!!
Isegi suvekuudel Peetrikese rong ka enam ei sõida mitu aastat enam Posti tn. Raputab sisikonna seest välja ja seinad küljest…..

Huvitav naljatilk
1 aasta tagasi
Reply to  Teet.

Reisige palun korra elus kasvõi Tallinna. Seal on näha, et trammi liikumiseks on paigaldatud rauast rööpad sarnaselt rongirööbastega ainult, et väiksemad. Need on siledad nagu peegel, ei pea kivide peal sõitma, libiseb mööda rööbasteed. Minege vaadake! Lahe elamus.

Inge.
1 aasta tagasi

Põnev,põnev!

paluks
1 aasta tagasi

siis kindlasti Kopli trammi nr. 1, sellega saaks haapsalust otse arsenali keskusesse

Kala
1 aasta tagasi

Läänemaal on bussiliiklust doteeritud suuremal või vähemal määral juba viimased 50 aastat. Plaanitav pilet toob tulu 5…20 protsenti, sõltuvalt liinist ja väljumisest. Ülejäänu maksab ikka riik ehk maksumaksja nagu moodsal ajal kombekas rääkida.
Aga kas riik peaks kinni maksma ka kohaliku omavalitsuse liinid?

kodanik
1 aasta tagasi
Reply to  Kala

Mina ei saa ka aru, mis mõte sel piletiraha kogumisel on. Max 10% tuleb piletitest. Isegi kui tuleks 20%, söövad administratiivkulud selle ära. Kindlasti peab ju kontrollid tööle võtma…

IRW
1 aasta tagasi

Ammu on aeg see jama ära lõpetada. Tasuta asju pole olemas, ikka tuleb see alati millegi arvelt.

tõesti
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

julm, valitsusel eralennukite kasutamine lusti sõitudeks muutub problemaatiliseks

Huvitav naljatilk
1 aasta tagasi
Reply to  IRW

Te nagu vihkaks kohe, et midagi kohalik ka tasuta saab näiliselt? Teil ei ole lihtsalt seda majandus sotsiaalset taset veel selgeks saavutatud, et kõike ei mõõdeta exeli tabelis plusside ja miinustega eurodes. Arusaadav? Ei?