Haapsalus tehti algust miljonieurose projektiga


Sadevete ärajuhtimise kanal Tagalahe juures. Foto Heinrih Heintalu.

Haapsalu Tagalahe äärde kaevatakse vanalinna sadetevete ärajuhtimiseks kanalit.

Kanalit kaevab PK Infra. Projektijuhi Sven Ratase sõnul alustati kaevamisega 10. juulil, kraav plaanitakse valmis saada paari-kolme nädala pärast. Kanal on põhjast viie meetri laiune. „See on rohkem nagu tiik,” ütles Ratas. Kanali eesmärk on Vaba, Kõrkja, Aia, Kopli, Aiavilja, Potissepa, Haava ja F.R. Kreutzwaldi tänava sadeveetorustikest tulev vesi Tagalahte suunata.

Sadevete kanal on aga ainult osa 1,1 miljonit eurot maksvast projektist. Haapsalu üleujutusala elamupiirkondade sademevee vastuvõtu hajutamise projekti raames ehitatakse lisaks kanalile Jaama ojale lüüs, Asuküla peakraavile uus truup, puhastatakse Kaevaniidu peakraav ning Metsakalmistu ja Valgevälja kuivenduskraavid. Ümber ehitatakse ka Metsakalmistu ja Valgevälja truubid.

Projekti eesmärk on hajutada Haapsalu üleujutusala elamupiirkondade sademevee vastuvõttu, mis hõlmab Ees- ja Tagalahe ääres ligi poolt Haapsalu tiheasustusala riskipiirkonnast.

Enamiku ehituseks kuluvast 1,1 miljonist eurost saab linn keskkonnainvesteeringute keskuse (KIK) toetusena. 960 000 eurot annab selleks KIKile heitmekaubanduse kauplemissüsteem (HKS).

Ratase sõnul peab projekt valmis saama aasta lõpuks, ent PK Infra plaanib nende töödega varem, septembri lõpuks, ühele poole saada.

KIK on Eesti keskkonna nüüdisaegsete, tarkade ja mõjusate lahenduste elluviija. Selleks töötab asutus välja praktikas rakendatavaid lahendusi, leiab koostöö- ka rahastusvõimalusi nii Eestis kui ka rahvusvaheliselt ja viib ellu projekte.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
18 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
linlane
1 aasta tagasi

Kõik ilus, aga jääb arusaamatuks, miks selle projekti raames ei tegelda Kalda Lahe tänava ristmikuga. See koht on alati suurvihmadega olnud problemaatiline.

Napak
1 aasta tagasi
Reply to  linlane

Ning miks on Lihula mnt. kuumaastik ja rong ei käi? Kulla linlane, hetkel on muu teema.

linlane
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

Jah , ongi muu teema. Kui sa lugesid tähelepanelikult, siis said ka teada, et projekti raames hajutatakse linna elamupiirkondade sademevee vastuvõttu ja see ei ole kuidagi seotud Lihula mnt seisukorra ega mingi rongi probleemiga. Napak, soovitus sulle, ole tulevikus tähelepanelikum.

Napak
1 aasta tagasi
Reply to  linlane

Pole vaja oma Kalda tänava kinnisideega igale poole tänitama ja vinguma tulla. Loe päisest, millest teema on ja Kalda lomp on selles teemas väheoluline.

Õde Ilse
1 aasta tagasi

Loodame, et vesi tormiga tagurpidi voolama ei hakka.

A.M.
1 aasta tagasi
Reply to  Õde Ilse

Tasub projekti lugeda ja sellepeale on ka mõeldud.

mõelda
1 aasta tagasi
Reply to  A.M.

võib mida tahes, aga tegusi pole

vähem virinat
1 aasta tagasi
Reply to  mõelda

Kuidas siis ei ole “tegusi”? Tegusid ikka on ju, kui töödega tehti algust, loe ja mõista!

mäletan
1 aasta tagasi
Reply to  vähem virinat

kui tehti algust 5 rikkama sekka, olid ajad

räägiks asjast
1 aasta tagasi
Reply to  mäletan

Sellist putru pole mõtet nämmutada, kus kõik asjad on segamini koos. Praegu käib jutt Tagalahest, mitte Eesti rikkusest või vaesusest.

tagalaht
1 aasta tagasi

ongi meie rikkus

linna
1 aasta tagasi

sadevee probleemid on tänaseni lahendamata, kasvõi lõik kolledsi juures

Napak
1 aasta tagasi
Reply to  linna

Kollets ika.

Taadu
1 aasta tagasi
Reply to  linna

Kolledž (ladina sõnast collegium) on kõrgkool, mida haldab ülikool,

Juku
1 aasta tagasi
Reply to  Taadu

Taadu, mis seos on sadevee ärajuhtimisega ja kolledžj haldaja ülikooliga?

Taadu
1 aasta tagasi
Reply to  Juku

See oli linnale ja napakule, sulle ka, õppige kirjutama!

õige
1 aasta tagasi
Reply to  Taadu

juba lenin käskis meil utsitsa, utsitsa, utsitsa

uugu
1 aasta tagasi
Reply to  linna

koljosa