Posti tänava remondi üksikasjadest inimeste teavitamine on Haapsalu linnavalitsusele olnud üks suur ämbrite kolin. Jah, remondist on räägitud, aga üsna üldsõnaliselt. On räägitud sellest, et remont läheb arvatust kallimaks, on räägitud sellest, et puud võetakse maha ja ka sellest, et bussipeatused tõstetakse ringi.
Aga nagu ütles ka Tarvo Valker Lääne Elule, peab nii radikaalsest linnapilti muutvast teost elanikke paremini informeerima. Inimesed tahavad täpsemalt teada, mis ja miks juhtuma hakkab. Tahavad, et neile näidataks, selgitataks ja põhjendataks. Miks ei võinuks linnavalitsus kutsuda huvilisi näiteks kultuurikeskusse avalikule koosolekule, kus igaüks saanuks oma küsimused küsida otse linnavõimult ja ehitajatelt.
Sama loogiline on, et inimesed, kes asjast rohkem teada tahavad, lähevad infot otsima linnavalitsuse kodulehele ja leiavad sealt kõik vajaliku – alates uuringutest, põhjendusest ja eskiisist kuni tööde täpsema ajagraafiku ja liiklusskeemini välja. Ja seda kõike mitte kusagil dokumendiregistrites või eri alajaotustes sorides, vaid avalehelt. Ent esialgne eskiis ja kahel eri ajal tehtud dendroloogiliste uuringute tulemused ilmusid linnavalitsuse kodulehele eile.
Lääne Elu toimetuse poole on näiteks pöördunud mitu inimest küsimusega, kust võiks leida Posti tänava remondi aegse liiklusskeemi. Muidugi peab iga autojuht ise enda jaoks kõige sobivama sõiduteekonna välja mõtlema, aga kaardist, kus oleks märgitud, millised teelõigud linnas on liikluseks suletud, millised tänavad on ühesuunalised ja millistel tänavatel on keelatud parkimine, oleks juba suur abi. Sellist kaarti aga linnavalitsuse kodulehelt ei leia. Vähemalt mitte avalehelt.
Järgmisel nädalal, kui Metsa ja Nurme tänava ristmik on asfalteerimiseks suletud, on kummitamas juba järgmine ämber. Ehitaja on küll kirjeldanud, kuidas sel ajal Tallinna maanteelt Metsa tänavale pääseb, aga kuidas pääseb Metsa tänavalt Tallinna maanteele ajal, mil kõik Metsa tänavalt Tallinna maantee poole viivad tänavad on kas vastasuunalised või juhivad tupikusse, pole keegi teada andnud.
Aga kuidas sõita laupaeval Sadama tänavalt näiteks politseijaoskonna ette?
Mida sa vabatahtlikult sinna politseimajja otsid? Kui vaja, siis sind sinna viiakse, ära muretse sellepärast.
Matslus ja kolklus ilmestab linnavalitsust
Õnneks hakkab selle Linnavalitsuse aeg ämbreid kolistada läbi saama…Valimised juba sügisel…Siis laseme nad kolinal maapöue, nagu omal ajal Breznevi….Ja ämbreid kolistama pääsevad juba uued ämbrikolistajad…
Jah, lugupeetav. Kuid see ei too 70 aastast ilusat alled enam tagasi. Kahju on tehtud ja pöördumatult… Küll aga ei pruugi tehtud olla kogu kahju. Tänastest lehtedest lugesin, et Tln Botaanikaaia eksperdi arvates polnud puud küll eriti haiged aga LV (kui kapremondi tellija) kavandatud trassid oleksid nende juured ikkagi hävitanud. Siit kerkib järgmine küsimus. Milliseid erilisi trasse-tankitõrjekraave Posti tänavale kavandatakse, et need enam tulevase (kitsama) autotee alla ära ei mahu? Reeglina kaevatakse tänava keskele ca 3-4 m lai ja 2,5 m sügav kanal ja sellest piisab. Ma projekti pole näinud ega ole aega pdf-de bürokraatiat läbi purema hakata. Aga keegi… Loe rohkem »
Veel üks spetsialist! Mis tööd ka päriselus teete?
Keda huvitab viloloogi arvamus? Vaid viloloogi ennast 🙂
Ja sina viroloog jää oma eriala juurde, sest kolmas laineja Delta tüvi on juba kohal
Väga nõus eelmise kirjaga aga kahju on pöördumatu ja miski ei asenda ühe inimpõlve vanuste puude alleed. Eks ehituse käigus on näha mis trasse siis ehitada on vaja ja kas tõesti oleks seda kõike ka puude säilides olnud võimalik teostada.Häbiväärne on linnabosside suhtumine oma linna elanike puudulik informeerimine, lugupidamatust oma rahva suhtes see kõik näitab.