Kui kusagil, eriti mõne vastvalminud ehituse puhul, tekib probleem, on kõige sagedamini kõlav vastus, et kõik vastab seadusega kehtestatud normidele. Enamasti see nii ongi ja tõepoolest puudub igasugune alus väita, et keegi on midagi valesti teinud. Ometi probleem on ja see puudutab tervet hulka inimesi. Selle kohta käib meil neljatäheline lühend JOKK – juriidiliselt on kõik korrektne. Ka see tähistab olukorda, kus midagi on tehtud täpselt nii, nagu seaduses kirjas ja juriidiliselt pole kellelgi alust tegijale midagi ette heita. Samas on küsitav, kas tulemus ka tegelikult rahuldav on.
Tallinna maantee ehitus on üks sellistest JOKK-näidetest. Pärast mitme kuu pikkust kannatamist ja päev-päevalt auklikumaks muutuvatel kõrvalteedel hambad ristis sõitmist oli rõõm tee-ehituse lõppemise üle suur. On siledam ja mõnusam sõita küll, aga ilmnema hakkasid ka probleemid. Kõigepealt bussipeatusega seoses, mida taheti ilusaks teha, aga see muutis kaugliinibussidest väljaastumise reisijaile ebamugavaks ja isegi ohtlikuks.
Siis tuli välja probleem tee laiusega. Jah, laius vastab eeskirjadele, aga muudab operatiivsõidukitele tee läbimise ohtlikumaks. Vaevalt et sõidutee laiust reguleeriva normi eesmärk oli see, et operatiivsõidukid ei peaks saama Läänemaa kõige olulisemal transiitteel kriitilistel hetkedel möödasõite teha. Ometi plaaniti aastal 2014 Tallinna maantee rekonstrueerimise projektis tee laiuseks kaheksa meetrit. Veel enne, kui hakati ehitama Tamme tänava ristmikku, leidus neid, kes ütlesid, et see on liiga kitsas. Tuleb välja, et neil oli õigus. Sellesama liiga kitsa tee kohta ütleb aga linnavalitsus nüüd ivolinnaliku rahuloluga, et kõik on täpselt nii kui peab.
Kui mõnel teisel juhul oleks võimalik JOKK-skeemitamine pärast korralikku vihastamist lihtsalt ära unustada, siis tee puhul pole see paraku võimalik. Tee on ja jääb, seda mööda tuleb iga päev sõita, seal manööverdavad iga päev suured bussid ja läbi peavad pääsema ka operatiivsõidukid. Jah, munakivisillutise võib asendada siledama teekattega, teed laiemaks teha pole nii lihtne. Kui ikka sõitma ei mahu, siis on „juriidiliselt on kõik korrektne” vilets lohutus.
Ärge virisege,pole sellel teel häda midagi ainult kõnnitee on nagu proportsioonist väljas.Teisest küljest pidevaid möödalaskmisi on paljudes asjades kuigi tänapäeva arhidektid,projekteerijad,konstruktorid ja muu seda sorti seltsond on hea lääneliku haridusega !
Suur osa inimestest on aga nõukoguliku haridusega ja kasutavad talupojamõistust ega jäga matsu !
Kindlasti tehti sõidutee kitsamaks ja kõnnitee laiemaks, et jalgratast ja jalakäijat paremasse olukorda panna. Mida te autojuhid koguaeg virisete, teid on niigi palju õhku saastamas ja tagajärjed on praegu näha – Euroopa kuumeneb üle!
Soojad õhumassid Euroopasse aga Aafrikast, indiast ja üldse sealt, kus co2 vähendamise peale sülitatatakse
tulevad need soojad õhumassid täna Aafrikast, homme kuskilt mujalt, kuid fakt on see, et kliima soojenemisega on seotud autode heitegaasid esmajärjekorras.
sa kloun ikka artiklit lugesid?
Kiidetud olgu Jeesus-Kristus selle eest, et suklese & Co võim ei ulatu linnast välja, pean silmas Rohuküla maanteed. Selle oleks meie haiged ajud üldse kolmemeetriseks ökonoomitanud koos kuuemeetriste kõnniteedega…
Aga ega siin muud teha ole kui igaüks kes seda seltskonda valis peab omale tuhka pähe raputama…ja järgmistel valimistel veidi mõtlema…
Aga ega talv taeva jää ja eks siis näe, kui kiiresti on linn võimeline maha sadanud lund Tallinna maanteelt koristama.
Ma vaataks asja teisest küljest. Kui sageli niisugune situatsioon tekib, et operatiivauto peab mööda sõitma? Kord päevas? Kord aastas?
Meil on kombeks “nõukogulikult laiad teed”, nagu ütles üks väliseestlane.
Tahaksin näha sind sama lauset ütlemas olukorras, kus oled ise hädas ja iga sekund on oluline. Küll sa siis kiruksid seda teed.
Kes siis nüüd jälle vastutab selle jama eest, tõstame aga käed püsti – mitte keegi ei vastuta.
Andke andeks, kurat, aga nii vihaseks ajab see lugu – kus olid osapoolte silmad ja mõistus, kui käis projekteerimine, lihtsalt arusaamatu.
Paides ehitatakse Tallinna maanteed, kus üks teepool on kogu aeg avatud, mks meil selline teeehitustehnoloogia valiti, et pool aastat tee täitsa kinni?
Lõpuks arvan nõnda, et Sukles peaks tagasi astuma. Kõik.
Mis see sulle annab, mõni mäesalu teeb tee laiemaks või…
Ehitusvaldkond oli Vikmani vastutusala. Selle unustavad kõik miskipärast ära.
Mida sa kirud? Paides juhivad linna mõtlevad juhid.
Kus oli teie silmad valimistdepäeval? Jõudu kannatamiseks 🙂
Aga Sukles saab jätkuvalt öelda – minul on siin hea….