Teisipäeval ehitas Linnamäe talunik Jorma Tamm Paliverre korralikud suusarajad. Tugeva põhja said nii pikk, 6kilomeetriline ring kui ka lühike, 3 kilomeetri pikkune rada.
“Ise ostsime selle [rajamasina] kunagi hoopis teisel eesmärgil,” ütles Tamm. “Me purustasime sellega Saunjas rannaniidul roogu.”
Tegelikult on soomlaste firmas Latukone OY valmistatud Paana 200 müügis, kinnitas Tamm. “Mõtlesime, et tuleme teeme natuke rajademo, äkki läheb kaubaks,” ütles Tamm ise rajamasinat treilerile sõitmiseks valmi seades.
“Tegime ajalugu, esimest korda on rajamasin meil siin suusarajal,” ütles Palivere turismi- ja tervisespordikeskuses toimetav Mati Kallemets. “Saime proovi ära teha.”
Kallemetsa sõnul on Palivere turismi- ja tervisespordikeskusel kavas rajamasin soetada. Teisipäeval Paana 200 tööd jälgides tõdes Kallemets, et seda marki rajamasin jääb Palivere radade jaoks väetiks. Järskudel tõusudel ning mäenõlvadel oleks vaja klass kangemat masinat.
Rajamasina olulisim tööriist on frees. Jäise lume lööb frees segamini ja tihendab. “Kui siis ära külmub, on rajapõhi ideaalne,” selgitas Kallemets.
Jorma Tamm ajas Paliveres kogu suusaringi sisse. Tugeva põhja ning klassikaraja said nii kuue- kui ka kolmekilomeeriline suusarada.
“Ennelõunal sõitsin kõik rajad läbi, tihendasin ära, pärast lõunat ajasin ainult rajad sisse. Mõned tunnid peab vahepeal tahenema,” selgitas Tamm. “Esimene korda tegin suusarada, ma ei tea, kas kõlbab.”
“Vähemalt need, kes sõidavad, kõik kiidavad,” teadis Kallemets rääkida.
Fotod: Urmas Lauri