Täna Tallinnas kohtunud Balti riikide, Soome ja Poola transpordiministeeriumide esindajad ei jõudnud üksmeelele, millisele ajale jääda pärast kellakeeramise lõpetamist.
Eesti, Läti, Leedu, Soome ja Poola tõdesid ühiselt, et kella keeramise lõpetamise kokkulepe Euroopa Liidus nõuab veel palju koostööd, praegu ei ole Euroopa Liidu liikmesriikide seas piisavat enamust kellakeeramisest kiirelt loobuda, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja pärast kohtumist.
Euroopa Liit on otsustanud lõpetada igakevadine ja -sügisene kellakeeramine, kuid jätnud riikide enda otsustada, kas jääda kasutama praegust suve- või talveaega. Eesti olukorra teeb keeruliseks, et põhjanaaber Soome eelistab talveaega, lõunanaabrid Läti ja Leedu aga suveajale jäämist, kuigi kõik neli asuvad geograafiliselt ühes ajavööndis.
Peaminister Jüri Ratas on öelnud, et kellakeeramine suve- ja talveajale jätkub kuni 2021. aasta kevadeni, kuna varem ei jõua Euroopa Liidu riigid selle lõpetamise detailides kokkuleppele.
Eesti, Läti ja Leedu transpordiministrid kohtuvad traditsiooniliselt kord aastas, seekord olid kaasatud ka Soome ja Poola. Eesti delegatsiooni juhtis majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson, Lätit transpordiministeeriumi kantsler Kaspars Ozoliņš, Leedut transpordi- ja kommunikatsiooniminister Rokas Masiulis, Poolat infrastruktuuriminister Andrzej Adamczyk ja Soomet transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Sabina Lindström.
Kellakeeramisele lisaks arutasid riikide esindajad Euroopa Komisjoni initsiatiivi sõjalise liikumise rahastu loomise, maanteepaketi, Brexiti ja raudteede elektrifitseerimise teemadel.
Eesti, Läti ja Leedu andsid Soomele üle ametliku kutse liituda Rail Balticu ühisettevõttega.
Ametnike tase- ei saa isegi kellade asja korda – asjatut kaagutamist ilma otsustamist….ja palk jookseb!!