Maanteeameti tellitud analüüs kinnitab varasema uuringu tulemust, mille kohaselt on Suure väina sillaühendus märkimisväärselt odavam kui parvlaevaliiklus, kirjutas Saaremaa päevaleht Saarte Hääl.
AS-i PricewaterhouseCoopers Advisors töö ajakohastas WSP Finlandi poolt 2011. aastal koostatud “Sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava”. Tuginedes nimetatud uuringule, viidi läbi püsiühenduse kolme alternatiivi uuendatud andmetega sotsiaalmajanduslik ja finantsanalüüs.
Vaatluse all olid lõunapoolne sild, põhjapoolne sild ning tunnel, mille tehnilised lahendused, investeerimiskulud ja hoolduskulud tuginesid täielikult eelmises uuringus esitatud lahendustele. Muu hulgas lähtuti eeldustest, et sild lõunapoolsel trassil maksab 265, sild põhjapoolsel trassil 397 ja tunnel 421 miljonit eurot.
Veel selle aasta juunis valitsuse tegevusse seoses silla rajamisega väga skeptiliselt suhtunud ettevõtja Raivo Hein oli eile tunduvalt optimistlikum ja nentis, et uuring tekitas temas positiivseid mõtteid.
Hein nentis, et kohe homme vaevalt midagi juhtuma hakkab. “Kuna valitsus on ka praegu natuke peataolekus oma jooksvate muredega ja valimised on tulemas, siis lähiajal see valitsuskabinetti vaevalt jõuab. Aga äkki uus valitsus võtab selle ette,” lausus ta.