Eesti kooliõpilased on oma teadmiste poolest maailma tipus, teisalt paistame aga välja kesise koolirõõmu poolest. Õpilased on küll targad, aga nende silm ei sära.
Koolirõõm ei ole midagi rohkemat ega vähemat kui õppija valmisolek õppida, ütles Tallinna üikooli õpetajahariduse arendaja Merlin Linde ERRi portaalile Novaator.
Õppimine – uute seoste loomine, olemasolevate arusaamade ümbermõtestamine, uute oskuste omandamine – on tegelikult raske töö ning nõuab õppijalt palju aega ja pingutust. Õppimiseks on tarvis luua keskkond, kus õpilane saab ja tahab õppimisele keskenduda: tal on kõht täis, teda ei vaeva muremõtted ning tal on tõesti soov õppida.
Seega ei eelda koolirõõm pidevat lõbu ja naeru klassiruumis ning oluline on hoopis õppimist toetava keskkonna loomine.