Noarootsi koolis peeti projektipäeva, kus tavapäraste koolitundide asemel oli palju huvitavaid ja arendavaid töötubasid: käsitöö, liikumine ja muusika, keemia, ajalugu ja geograafia, võõrkeeled, emakeel.
Klasside asemel tegutsesid 1.-9. klassi õpilastest koosnevad meeskonnad ja klassijuhatajaks oli 9. klassi õpilane. Nii oli tööd teha väga huvitav. Vanemad said väiksemaid aidata ja juba omandatud tarkusi edasi anda. Vahva oli näha üksmeelselt kõige väiksemaid ja suuremaid koos ühe laua taga ülesandeid lahendamas ning rõõmsalt üksteist aitamas.
Käsitöö töötuba oli ainus, kus meeskond jagunes nooremateks ja vanemateks õpilasteks. Pisemad meisterdasid paberist laevu ja said valmis mereteemalise seinapildi. Suuremad lõikasid vineerist välja suuri rukkililli ja värvisid neid, et pidupäeva rekvisiidi omast käest võtta oleksid. Lõbus ja tore oli midagi oma kätega Eestile teha.
Liikumise ja muusika töötoas õpiti üheskoos selgeks tantsud „Oige ja vasempa“ ja „Kaerajaan“. Kaardile märgiti Eestimaa kohti ja lauldi koos laulu Eestimaa paikadest. See kõik oli väga lahe. Saime teada palju meie jaoks varem võõraid Eestimaa kohti ja mõnus oli ennast tantsides liigutada.
Keemia ja matemaatika töötoas sai kitleid ja prille kandes tunda ennast päris keemikutena. Tegime lahedaid katseid ja nägime, kuidas äädika ja söögisooda kokkupuutel eraldub süsihappegaas, millega sai küünla leeki kustutada. Paberil tegime ka matemaatilisi nuputamisülesandeid, et aju sellega töös hoida. Oli vahva, sest saime teha katseid, mida igapäevaselt ei tee.
Ajaloo ja geograafia töötuba oli väga teadmisterohke. Saime lahendada ristsõnu, joonistada Eesti linnade vappe, lugeda vanas kirjas Eesti iseseisvusmanifesti ja seda praegustesse tähtedesse ümber trükkida, kirjutada Eesti hümni sõnu, reastada ametis olemise aja järgi Eesti presidendid, panna kokku puslet ja palju muud huvitavat. Mõne ülesande juures saime kasutada nutiseadmeid. Kõigile oli midagi, mille kallal nokitseda.
Võõrkeelte töötoas tegelesime inglise ja vene keelega. Algul rääkisime, kuidas öelda nendes keeltes Eesti lipp, rukkilill, vapp jms. Siis tegime kaardi Eestile ja millesse kirjutasime sisse omavalitud keeles. Väiksemad said värvida pilte ning kirjutada midagi juurde õpitud võõrkeelsetest sõnadest. Kaarte teha oli rahustav ja tore ning saime teada ka uusi sõnu inglise ja vene keeles.
Emakeele töötoas tuli teha mitmesuguseid ülesandeid, liigitada tekstid oma liigi juurde (muistend, luule, retsept vms), tunda ära Eesti kirjanikud ning internetist nende kohta informatsiooni otsida, kirjutada enda rühma perekonna nimedest jutt ja saada teada, kust need nimed tulnud on. Niimoodi oli eesti keelt õppida huvitav ning see arendas meie silmaringi.
Päev oli väga arendav ja lahe. Niimoodi õppida on palju huvitavam ja suuremad õpilased käitusid tavapärasest korralikumalt, sest neil oli nüüd vastutusrikas ülesanne olla õpetaja ja hoida korda. Projektipäevi võiks veel tulevikuski toimuda, kuna need arendavad mitmekülgselt õpilasi ning koos töötamine ühendab väiksemaid ja suuremaid.
Anne-Mai Melles
8. klassi õpilane
Fotod Maie Arro