Toomas Schmidt: uus liit peab tagama võrdse liikumisvõimaluse

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Toomas Schmidt. Foto: Arvo Tarmula
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Ridala vallavanema valimised (arvo tarmula) (41) Toomas Schmidt

Toomas Schmidt

valimisliidu Meie Inimesed asutaja

Haapsalu ja Ridala ühinemisega tekib uus omavalitsus, mis on koduks 13596 inimesele. Selle ühinemisega saavad Haapsalu ja Ridala elanikest meie inimesed. Et ka tegelikkuses selleni jõuda, tuleb teha palju sisu nimel, kus kõik inimesed tunneksid, et me kõik oleme „meie”.

Kui vaadata ühineva piirkonna elanike arvu muutumist viimase kümne aasta jooksul, siis näeme, et 1. jaanuari 2007 seisuga oli Haapsalus elanikke 10236 ja Ridalas 3175. Selle aasta alguseks oli Haapsalu elanike arv 2007. aastaga võrreldes vähenenud 1589 võrra, Ridalasse aga lisandunud 185 uut elanikku. Seega on uus omavalitsus kahaneva elanikkonnaga, kus on elanike arv viimase kümne aasta jooksul vähenenud 1404 võrra ja meie inimesi on kokku 13596.

Et elanike arv pöörduks kasvule, peavad meie inimestel olema esmalt töötamisvõimalused ja korralik sissetulek. Teiseks tuleks korrastada haridusmaastik ja nüüdisajastada õpikeskkonnad. Eelkooliealiste laste õpetajaile tuleb maksta teiste õpetajatega võrdset palka.

Haapsalu linna ja Ridala valla ühinemisel tekkiv omavalitsuslinnaks nimetada oli kergemeelne otsus. Ümbernimetamine oli ajaloolisest Ridala nimest loobumisesthoolimata lihtne.  Pindalalt üle 26 korra suuremat maa-ala linnaks (uuest nimest lähtuvalt) arendada on väga suur ettevõtmine.

Liikumisvabadus ja -mugavus on oluline osa täisväärtuslikust elust, kus õppimisel, töötamisel, meelelahutusel ja hobidega tegelemisel oleks võimalikult väikesed piirangud. Seega on endise valla elanikel suured ootused linnalikule ühistranspordile, mis võimaldaks kõigest sellest osasaamiseks mugavat liikumist „kesklinna”. On ju loomulik, et linnas jagunevad kõik võimalused võrdselt kõigile elanikele ja see eeldab praeguste oludega võrreldes põhimõttelisi muudatusi.

Seega ei ole korras (maan)teed ja tänavad nende juurde kuuluvate kergliiklusteedega mitte ainult mugavus, vaid lausa vajadus. Väljaarendamist vajavad eelkõige uued liikumisvõimalused Valgevälja–Jõõdre (Panga), Kiltsi–Rohuküla ja Uuemõisa–Herjava vahel. Loodetavasti toetab riik haldusreformi järel uusi omavalitsusi, sest omavalitsustel endil rahalist võimekust napib.

Samuti on ootuspärane, et eakail on sõit tasuta kogu linna territooriumil.

Liikumisvõimaluste areng ei lase tekkida olukorda, kus ääremaa nimetatakse ümber äärelinnaks ning valla elanikud jäävad üksinda, sest nad lihtsalt asuvad „kesklinnast” liiga kaugel.

Nende muudatustega alustamine ongi Meie Inimeste meeskonna üks eesmärk. Loob ju uus liit – uus omavalitsus –meie uue kodu, kus kõik on võrdselt meie inimesed.

 

 

 

Toomas Schmidt

 

valimisliidu Meie Inimesed asutaja

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
7 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Huvitav
7 aastat tagasi

Kui varem hr.Schmidt oli nii ühinemise vastu, vähemalt ajakirjanust lugedes jäi küll selline mulje, millest siis nüüd nii kibelev soov linnavolikogu toolil istuda? Valijana arvan, et sügisesed valimised teevad tulemustes suure korrektuuri- peetrispurg sulandub suklestoni ja maapiirkond jääb kiratsema, ei aita siin üksi hõiskav valimisloosung ka enam. Või ma eksin?

Me kõik oleme „meie”...
7 aastat tagasi

Haudejaama teel korrastati/kohati isegi uuendati palju sõidetavat teed (koolimajja, vallamajja, hoolekandekülasse). Aga miks samas, kõrvalasuvate kortermajade vahelistel lõikudel on niisugused löökaugud, et lõhub isegi hambad suus ära. Kes neid auke küll lappima peaks? Majade vahed 22-d ja 24-d.

kutsuge schmidt vaatama
7 aastat tagasi

järgmisel päeval on augud lapitud ja kuhjaga pealegi pandud

kae
7 aastat tagasi

kes köhib, kui võimul oli siis herjava rahva pidev pöördumine vallavalitsuse poole, ka Lääne elu kaudu, teede korrastamisest külas oli nagu hane selga vesi, tänaseni ei ole taastatud haapsalu asuküla bussiliini laupäeva õhtust ja pühapäeva lõunast bussi väljumist. eakad sõidavad linnas ammu tasuta, see mees aga otsustas kunagi, et ridala vanurid on teisest sordist ja lõpetas ridalas selle teenuse vanuritele. Rahvas- ärge olge lihtsameelsed, see mees ei tee teie heaks midagi, ainult oma toiduahela huvid on mängus

kaele
7 aastat tagasi
Reply to  kae

No sinu jutt on ikka küll väga segase jutt.

Kalle
7 aastat tagasi
Reply to  kae

Ei ole nõus! Toomas Schmidt toetas lisabussi kella 14 paiku Silmale (millega nüüd sõidetakse väga tihedalt) ja kui kutsusime teede olukorda vaatama, siis järgmisel päeval lapiti auke. Lisaks said tema valitsuse ajal teed tolmuvaba katte alla. Tegelikult on näiteid veel mitmeid. Tegi küll rahva heaks.

naerukoht
7 aastat tagasi
Reply to  Kalle

#järgmisel päeval lapiti auke#