Kiiruskaamera. Foto Wikipeedia
Maanteeamet paigaldab järgmisel aastal Lihula lähedale kiiruskaamerad, mis on esimesed Lääne maakonna piires.
Maanteeameti teatel paigaldatakse politsei ettepanekul kaks kiiruskaamerat Risti-Virtsu maantee 40,6–42,7 kilomeetrile.
Vajadusest ohjata Risti-Virtsu maanteel praamile kihutajaid on kohalikud elanikud ja politsei rääkinud juba aastaid. Ühe võimalusena selleks on nähtud kiiruskaamerate paigaldamist.
Nad võiksid panna ette ja taha vaatavad kaamerad, nagu Pärnumaal on, siis on pikemalt hoog maas. Selge on ka see, et füüsikat tuleb teada, selle õppimise juures magada ja auto roolis ka, mitte magada, vaid aru saada asjade logilisest käigust, nagu libedaga on pidurdustee ca 50m pikem jne. Kui kiirus on juba 105km, siis pidurdustee on juba ca 65m pikk, nii see loogika on, lõpuks lohised 100m, aga pidama ei jää. Miks neid kiiruskaameraid pannakse – üks kaamera on Viljandi maanteel tõdva kandis ja enne Sakut. Need on täpselt kurvi peal ja 70km/h lubatud, s.t. kui sealt kurvis sõita 80… Loe rohkem »
Ühesõnaga maanteele paigaldatakse lambakarja jaoks lambapügamismasinad. See on ju asja uba.
Lambaid peabki regulaarselt pügama.
Lõpetage ära see klišeeline “turvalisuse” jutt! Ükski raske õnnetus pole selle pärast juhtunud, et kiirus on 90 asemel 100 või 105
kui vana sa lapsuke ka oled? kui kooli lähed, õpi hoolega füüsikat! suur kiirus on väääga oluline tegur! kui muidu aru ei saa, proovi niimoodi: algul kõnni vast seina ja vaata, mis juhtub ja pärast jookse vastu seina….
Olen sinuga sama meelt- kihutajaid on üle mõistuse palju ja tagajärjed mõnigi kord kurvad. Ise olen kutseline juht 42 aastat. Aga mul on üks (vist) asjalik ja odav ettepanek- lisaks trahvile peaks üle 24 km. kiiruse ületaja maksma aasta jooksul kinni oma võimalikud ravikulud,kui juhtub õnnetus. Ning roolijotad peaks sama karistuse saama. Lisaks tuleks kolm klistiiri üle päeva nädala jooksul teha.
Ohutust pikivahest oled kuulnud?
Ega neist kaameraist suurt tolku pole, tavalisel, 90 km/h maanteelõigul, tekitavad nad pigem ohtu, sest hoog võetakse vahetult enne kaamerat kõvasti maha. Miks hoog maha võtta, kui sõita normaalse kiirusega, aru ei saa, tavaliselt langeb kolonni kiirus kuhugi 80-ne kanti. Risti – Virtsu tee on aga kihutajaid täis, seega vahetult peale kaamerat hakatakse veel hullemini panema. Kuskil kiiruspiirangu alas või ülekäiguradade läheduses saan neist kaameraist aru, seal on nad täpselt asja eest. Või siis kasutada sellist süsteemi, nagu kohati Soomes, kus punktis A tehakse autost pilt ja tee teises otsas punktis B samuti. Selle põhjal arvutatakse välja keskmine kiirus ja… Loe rohkem »
täpselt minu mõte. sõidan tihti Keilast-Tallinna mööda Paldiski maanteed ja seal Vääna ristis on 70 alas kaamera. vähemalt 3 korda olen sattunud olukorda, kus eesolija, kes enne sõidab 65-70-ga, vahetult enne kaamerat piduri põhja vajutab – õnneks pole siiani tagant sisse sõitnud.
see on ju veel ohtlikum kui need paar kihutajat ….
hoia normaalset pikivahet ja ära maga roolis.
Mõttetu maailmaparandaja oled. Näita mulle seda spetsialisti, kes igas ilmaolus on arvutanud välja ohutu kiiruse.
Saite siis trahvi Soomes? Keskmise kiiruse kaamerad haruldased Soomes.
tuleb hakata neid sõidusegajaid likvideerima
Loodetavasti uus valisus lõpetab Lõuna Läänemaa separatismi.
Kui lihula pärnuga liitub jäävad need läänemaa piirist välja!
Lõpuks ometi.
Mis tähendab lõpuks ometi,siiani suht normaalne.