Hiiumaa liini jaoks ehitatud parvlaev Leiger on jõudnud Sitsiiliasse ning teeb oma esimese vahepeatuse Messinas. Kaart: marinetraffic.com
5. novembril alustas parvlaev Leiger Türgi laevatehasest Sefine koduteed. TS Laevad OÜ võttis reedel, 4.novembri õhtul Türgi laevatehaselt Sefine ametlikult laeva vastu.
Viimased meeskonnaliikmed saabusid laevale juba oktoobri viimasel päeval. Enne väljasõitu varustati laev kütuse, vee ja toiduainetega ning toimusid vajalikud õppused.
Enne Türgist lahkumist väljastas Eesti Vabariigi suursaatkond Ankaras laevale Eesti liputunnistuse.
Teekond Türgist Eestisse võtab orienteeruvalt kolm kuni neil nädalat ehk laeva võib Eestisse oodata novembrikuu viimastel päevadel või detsembri alguseks. Täpne kuupäev sõltub ilmastikutingimustest ja vahepeatustest. Esimene punkerdamispeatus on Messina väinas. Sinna jõudis Leiger täna.
Laev registreeritakse Eesti laevaregistris Eestisse saabumisel.
Uued parvlaevad on 114 m pikad, mahutavad 150 sõiduautot või 12 täispikka veoautot. Laevadel saavad olema päästevahendid 700 reisijale ning kahel tekil istekohti 500 reisijale.
Parvlaev Leiger hakkab kurseerima Rohuküla-Heltermaa liinil.
Kulla 09.05, paberid saab kiirelt korda, aga refikas uus ei jòua kòigile nii kiirelt kortereid leida. Erinevus rikastab.
Kas pagulaste pealelaadimine ja otse siiatoomine ka kava ette näeb nii ju palju odavam üks tee kaks asja korraga!
114 on Marinetrafficus ju
Leiger on jah 114 , aga vaata Tõllu – 125 meetrit !
kirjaviga ehk
Huvitav et tõll on marinetrafficu andmetel 125 meetrit pikk !
Väga lihtne seletus on sellele asjale.
Nii Tõll, kui ka Leiger on LMG 150-DE aga LMG 150-DE pole mitte midagi muud, kui Väinamere sadamate jaoks kiiruga lühemaks tehtud ja tavalise diisikütte peale viidud LMG 165-DEG
http://www.lmgmarin.no/designs/ferries/219/lmg-165-deg
Neid ehitatavaid laevu projekteeritakse ehitamise käigus ja Poolas pole dokumentatsiooniga järgi jõutud – paberite järgi on asi ikka kümme meetrit lühemaks saagimata LMG 165-DEG.