Raivo "Krahv" Kruusmann ja Co järjekordses mülkas. Foto: Urmas Lauri
Juunis kolmandat aastat järjest peetud Ridala Offroad oli ühtlasi Eesti meistrivõistluste teine etapp. Ekstreemsporti harrastavad autopiloodid kohtusid esmalt maikuus Põlvamaal Orol, millele järgneski jõuproov Panga vanas liivakarjääris.
Kohalike rõõmuks võidutses veokite klassis nagu Orolgi Raivo Kruusmann, kaassõitjateks Ahtos Sinkevicius ja Martti Ungert. Kruusmann on oma ZIL-66 kabiiniuksele maalinud sõna „krahv” ja suursuguselt ta pärast iga ringi, kus läbida mudatiike ja turnida üle liivaküngaste, signaali andiski. Ekipaaž on kahe etapivõiduga ülekaalukas liider Eesti meistrivõistluste arvestuses. Tegelikult on Kruusmann tiitikaitsja, sest mullu tuli ta Eesti meistriks koos Tiit Kaljuveeriga.
Kruusmann ja Sinkevicius strardivad tänavu ka TR-1 masinaklassis (tänavalegaalsed maasturid, mis on ülevaatuse läbinud, ümberehitus minimaalne). Orol jäi nende Suzuki SJ 410 konkurentidele püüdmatuks. Panga karjääri rajal juhiti samuti esimesed viis ringi, aga siis ütles sõiduriist töölepingu üles. Võitsid Võrumaa mehed Ever Kattus ja Janek Tiisler (Suzuki Jimny, Orol 12. koht).
Linnamäe mehed Martin Ment ja Taavi-Hannes Kreeman (Suzuki Vitara) katkestasid pärast kolmandat ringi seitsmendalt kohalt. Orol jäi nende tulemuseks 13. koht.
Panga karjääri haaravaim võistlus peeti ET-1 masinaklassis (maasturi minimaalsed ümberehitused, ka rehvide suhtes). Stardist sai kõige paremini minema kohalik sõidumees Avo Kurisman, kaaslaseks Lehetu mees Andres Laur. Kahjuks hakkas nende Nissan Patrol õige pea turtsuma ja pikk parandusaeg paiskas mehed tahaotsa.
Liidriohjad haarasid igal aastal Ridala võistlustel esikolmikusse jõudnud abielupaar Riiast Vadims Seleckis ja Sanita Selecka (Suzuki EVO). Rajale jäid toppama Oro etapi parimad Toomas Land ja Tauri Klaas. Põlvamaalased putitasid oma Daihatsu F 300 üle poole tunni, aga kui hääled sisse said, siis lausa neelasid eesolevaid konkurente alla. Ei pääsenud ka lätlased ja võit kuuluski Landile–Klaasile.
ET-2 masinaklassis (maastureid võib julgelt ringi ehitada, rehvid võivad suured olla) on viimastel aegadel võidutsenud tallinlane Tarvo Klaasimäe eri paarilistega. Ridalas oli ta koos Ivar Praksiga kindlalt parim. Mullu võidutses ta Panga karjääris Kiur Ojalaga, kellega koos tulid ka Eesti meistriks.
Läänemaa parim selles klassis on Matis Trei, kes tänavu sõidab koos Andrus Pisangiga. Kui varasematel aastatel on Trei silma paistnud agressiivse sõidustiiliga, siis tänavu tundus ta ootamatult rahulik, lõpetades viiendana. Orol said meie mehed omavalmistatud võistlusmasinal seitsmenda koha.
Ridala võistluse peakorraldaja on Ridala maasturiklubi, mille juht ja hing ongi Matis Trei. Külaliste käest kuulsid korraldajad palju kiidusõnu. Eesti meistrivõistlustel on aga ees veel kaks etappi, augustis ja septembris.
Rohkem pilte leiab siit: "Galerii: Ridala Offroad ehk Musta pori näkku" ja "Galerii: Ridala Offroad. Veokid"