Posti 42 maja ees olnud ülekäigurada on suletud. Foto: Haapsalu linnavalitsus
Alatest tänasest on suletud Posti 42 maja ees olnud ülekäigurada. Ülekäigurajale astumine on tõkestatud metallpiirde ja liiklusmärgiga.
Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman on põhjendanud ülekäiguraja sulgemist ohutusega. „Vanalinna poolt tuleb kaks sõidurada ja kui ühel radadest auto aeglustab, et inimest üle tee lasta, siis teisel rajal olevat autot jalakäija tihtipeale ei märka,” selgitas Vikman.
Vikman lisas, et ülekäiguraja sulgemisest jalakäijale suurt midagi ei muutu, sest kümme meetrit eemal on Posti ja Surnuaia tänava ristmik, kust võib nagunii üle tee minna. „Ülekäigurada andis lihtsalt eesõiguse jalakäijale, nüüd peab jalakäija tähelepanelikum olema,” sõnas ta.
Lähimad ülekäigurajad asuvad fooriga ristmikul ja veetorni ees.
…parkimine tuleks ka viia ainult ühele teepoolele. Praegune parkimine kahel pool tànavat teeb sõidurea suht kitsaks ja on ohtlikum kui see ylekàigurada oligi, sest autost vàljuv inimene sõiduteele kahelt poolt on ju vist ka ohtlik!
arusaamatu on see kes selle ülekäigu raja kunagi üldse sellisele kohale tegi ohtlikumat situatsiooni annab otsida hoovist sisse ja väljasõidu teele tehakse ülekäigu rada,jussile niipalju miks sa ainult autojuhi kohustused välja tõid ka jalakäijal on teed ületades kohustused ,et kõrvaklapid kõrvas tlf käes ja mul on alati sebral õigus lihtsalt lähen kui tahan…..
Ma ei saa aru, milles poleemika on? Oli ju selgesti jutt, et kaotatakse ära Posti 42 eest ülekäigurada, selleasemel rajatakse uus Maxima ette. Keegi ju millegist ilma ei jää ja rohkem oleks Maxima ees seda ülekäigurada, mitte et inimesed ei peaks lampi autode vahelt teele ette jooksma. Pealegi Kaubamaja juures on neid ülekäiguradu niigi igas suunas piisavalt, liigutage oma laiska ahtrit natuke rohkem ja tehke 1-2 ülearust sammu, selle asemel, et siin nutta ja haliseda.
Meenutage, miks tekitati kunagi ülekäigurada Posti 42 ette? See rada ei tekkinud sinna üleöö ja liiklusohutuse seisukohalt oli selleks karjuv vajadus, politsei ja liiklusohutuse spetsialistid seda vajalikuks ning inimesed olid rahul. Õnnetusi jäi oluliselt vähemaks. Kujutan nüüd ette kuidas veetorni valgusfoori eest hakkavad nüüd rullnokad kiirendusi üles võtma, sest on teada, et enne järgmist valgusfoori ei ole mingit ülekäigurada….. Mind paneb imestama, kust seesugused võhikud välja on ilmunud, kes põhjendamatult lollusi välja mõtlevad?
nii. see sebra kaotati ää.
kas tuleb siis terve linna pääle 10 km/h või ei tule????
Eksperte alles kutsutakse kokku ja siis saame teada,kuidas ja kui palju!
711BPK numbriga hall Volkswagen just oli närvis, et vanalinnas peab 10kmh söitma, peale seda 30kmh ning kui tuli 50km ala siis surus pedaali pöhja ja kimas köigist mööda kes 50ga söitsid. Isegi Maxima ees olevast ajutisest liiklusmärgist ei hoolinud ning pani takistusest paremalt mööda mitte vasakult nagu märk näitab. Ilmselt ta mötles ka, et jube hea et seda vöötrada enam pole ja saab rahus foorideni kimada.
Ei vöi teha ülekäiku teepinnast körgemaks, sebra igal aastal korralikult ära värvida ja töesti mölemas suunas üks söidurada. Vöi on linn juba nii vaene,et ei suuda selliseid asju enam korraldada
Kahtlemata oli ülekäigukoha kaotamine vale otsus.
väga hea, liitun ka siin viimase plaaniga.
Saab kenasti tallata foorist foorini.
Väga hea idee. Nüüd saab rahulikult ühest foorist teiseni tallata..
Ma küll oleksin seal ülekäigu juures kord trahvi saanud, et hoolega jalakäijasse ei suhtunud, aga … rumal otsus mu meelest! Mitte sulgeda, aga paremini märgatavaks oleks tulnud see ülekäik teha. Pealegi, kui keegi eespoolkõneleja ütles, et oli ratastooliga kasutamiseks sobiv! Muudkui, et kiirendusvõistlus kesklinnas võib alata – stardiga Rimi foorist või Veetorni foorist! 4…3…2…1…start!
ülekaöiguraja valgustid jaavad alles v
üige
Küsimus, kellele on selles kohas vaja kolme sõidurada? Ühe raja arvelt saaks sinna rajada ohutussaare.
Kuidas soovitus kasutada tähistamata ülekäigukohta sebra asemel saab olla turvalisust parandav? Suletud ülekäigukoht oli muudetud ratastoolis läbitavaks, aga Surnuaia ja Posti ristmikul on kõrged kõnniteeääred mõlemal pool Posti tänavat. Seal tuleb siis Posti tänav ületada vankri, rullaatori, lapse jalgratta või ratastooliga sõduteelt sõiduteele (Surnuaia tänavalt taksode teele), keelumärgi alt. Lisaks problemaatilisele 3 sõidureale peab oskama jälgida siis kahes suunas liiklust Surnuaia tänavale ja sealt Posti tänavale keeravaid autosid ning Kaubamaja eest tulevaid taksosid? Kuidas 6 erinevas suunas sõidurajaga kokkupuutumine täiesti tähistamata rahvarohkes asukohas oleva ülekäigukoha puhul saab olla kellegi meelest turvalisem?
mina käisin just sealt üle, eesmärgiga foori juures mitte kogu liiklust kinni panna. Appi, kui rumal otsus.
Haapsalu LV juuuu!
100 ametnikku nägid kurja vaeva et see ülekäigurada sinna saada. Nüüd nägid need samad 100 ametnikku vaeva et see vöötrada ära kaotada. – Töö saab muidu otsa. Näed ajakirjanik sai ka ilusti terve päev tööd.
Mina olen küll kurb, et see vöötrada ära kaotati. Mina ja minu pere kasutasime seda peaagu igapäevaselt. Oma 9-aastasele pojale ma küll ei ütle, mine reguleerimata Posti ja Surnuaia tänava ristist üle.
Ja minu arust ei ole see mingi argument, et see on ohtlik. Inimestele sõidetakse otsa ka reguleeritud ülekäiguradadel. Asi on ikka autojuhtides, mitte jalakäiates. Kahju, et on tehtud üks otsus, mis taas autojuhtide elu mugavamaks muudab, aga jalakäiate oma ebamugavamaks.
Kuidas ei ole argument ohtlikkus.Oli küll ohtlik, ps. kaks reguleeritud ülekäiku üsna lähedal.
Sealsamas kõrval oleva (Veetorni ees) reguleeritud ülekäigurajal sõitis auto mulle ette, kui ma suure lapsevankriga ja rohelise tulega teed ületasin. Nii võib öelda, et kõik ülekäigurajad on ohtlikud ja kaotame need ära.
Kuule titemamma tõmba tagasi. Istu autorooli siis saad ise ka aru, mis on ohtlik, mis mitte.
§ 14. Liikluskord
(2) Iga liikleja, liikluse korraldaja ja muu isik peab järgima liiklusalaste õigusaktide nõudeid, olema liikluses hoolikas ja ettevaatlik ning tagama liikluse sujuvuse, et vältida ohtu ja kahju tekitamist.
§ 35. Juhi kohustused jalakäija, tasakaaluliikuri juhi ja jalgratturi ohutuse tagamisel
(1) Juht ei tohi oma tegevusega ohustada jalakäijat, tasakaaluliikuri juhti ega jalgratturit. Eriti tähelepanelik peab juht olema lapse, vanuri ning haigustunnustega, liikumispuudega ja pimeda inimese suhtes.
(2) Lisaks käesoleva seaduse § 17 lõikes 5 sätestatule peab juht andma teed jalakäijale:
1) tagurdades;
2) kes lõpetab sõidutee ületamist, kuigi juhile on süttinud foori lubav tuli või reguleerija on andnud liikumist lubava märguande.
(3) Juht peab igal pool andma teed valge kepiga või juhtkoeraga liikuvale pimedale jalakäijale.
(4) Reguleerimata ülekäigurajale lähenedes peab juht sõitma sellise kiirusega, mis on piisavalt väike, et mitte ohustada jalakäijat, kes on astunud või astumas ülekäigurajale. Vajaduse korral peab juht seisma jääma, et võimaldada jalakäijal sõiduteed ületada.
(5) Kui reguleerimata ülekäiguraja ees on pärisuunavööndis kõrvalrajal seisma jäämas või jäänud sõiduk, ei tohi juht sellest sõidukist mööduda vahetult enne ülekäigurada ega ülekäigurajal, vaid peab ülekäiguraja ees seisma jääma. Ülekäigurajale tohib juht sõita pärast seda, kui ta on veendunud, et ta ei ohusta ülekäigurajale astunud või astuvat jalakäijat.
(6) Kui reguleerimata ülekäiguraja ees seisma jäänud sõiduki ja ülekäigurajale läheneva sõiduki vahele jääb vaba sõidurada, ei pea juht ülekäiguraja ees seisma jääma, kuid peab arvestama käesoleva paragrahvi lõikes 4 sätestatut.
(7) Kui vastassuunavööndi poolel on reguleerimata ülekäiguraja nähtavus piiratud seisva sõiduki või muu takistuse tõttu, peab juht sõidu jätkamisel olema eriti ettevaatlik, et mitte ohustada ülekäigurajal olevat jalakäijat.
(8) Ülekäigurajale tohib sõita vaid siis, kui juht on kindel, et tal ei tule sellel seisma jääda.
(9) Ülekäigurajal ei tohi juht tagasi pöörata.
(10) Kui foorituli või reguleerija märguanne keelab juhil sõita reguleeritavale ülekäigurajale, peab juht seisma jääma stoppjoone või stoppjoonemärgi ees, nende puudumisel ülekäiguraja ees.
(11) Kui reguleeritav ülekäigurada tuleb ületada kõrvalepöörde lõpul, võib juht juhul, kui tema sõidusuunas pole stoppjoont või stoppjoonemärki, ülekäiguraja ületada, andes teed lubava fooritule ajal sõiduteed ületavale jalakäijale, jalgratturile ja tasakaaluliikurijuhile.
(12) Kui reguleeritav jalgrattatee tuleb ületada kõrvalepöörde lõpul, võib juht juhul, kui tema sõidusuunas pole stoppjoont või stoppjoonemärki, jalgrattateed ületada, andes teed lubava fooritule ajal sõiduteed ületavale jalgratturile ja tasakaaluliikurijuhile.
Ostetud juhilubadega klounid seda ju ei tea!
Ma ei saa hästi aru, mida kahe viimase kommentaariga öelda tahetakse. Mina olin tookord keset teed, rohelise tulega, kui auto mu eest läbi sõitis. Ma sain tookord ka juhi kätte ja kutsusin politsei, sest juht tekitas tahtlikult väga ohtliku olukorra. Pidasin õigeks, et politsei lahendab ise olukorra.
Minu arvates on ohtlik see, kui ei peeta liikluseeskirjadest kinni ja ollakse teiste vastu hoolimatu.
Ja Vikman ütleb, et ülekäigurada oli ohtlik ja siis kohe ütleb, et võite teed ületada Posti ja Surnuaia tänava ristis. Kuidas siis see uus tekkinud olukord turvalisem on?
Ja Julkale vastuseks. Ma osalen liikluses nii jalakäia, jalgratturi, kui ka autojuhina. Ma oskan olukorda näha läbi kõigi nende silmade.
“Inimestele sõidetakse otsa ka reguleeritud ülekäiguradadel”.
Tee omale selgeks liikluseeskirjad! Jalakäija peab veenduma tee ületamise ohutuses. Kuna seda aga ei tehta vaid trambitakse iga ilmaga ja igas olukorras sõiduteele, siis sealt need müksud tulevadki. Mis käiad need jalakäiad on?
Väga õige otsus, tuleb ka teine osapool, ehk jalakäija panna vastutama. Kuna ta aga ei oska sealset ülekäigurada kasutada, siis tuligi see sulgeda.
Sa jobu arvos oled ka vist juhiloa ostnud?