Porsche Macan GTS-ist on saanud kaubik. Foto: NetCarShow.ee
Käibemaksumuudatus, mis tekitas veidi enam kui aasta aega tagasi palju pahameelt ettevõtjate ja toonase rahandusministri Jürgen Ligi vahel, on toonud kaasa hoopis suurenenud jokk-kaubikute müügi, kirjutab Äripäev.
Juba mõni kuu pärast seadusemuudatuse jõustumist oli tarbesõidukite müük kasvanud 36 protsenti, aasta lõpuks oli kaubiksõidukeid ostetud ligi 700 tükki enam kui varasemal aastal.
Tarbesõidukitena registreeritud kaubikute hulgas on aga märkimisväärne hulk sõidukeid, mida esmapilgul kaubikuks ei peakski. Näiteks Ameerika kultusauto Chevrolet el Camino, luksusmaastur Porsche Cayenne ning kaubikute hulka on pääsenud ka täiesti tavalisi sõiduautosid, nagu Škoda Octavia, Citroen C4 ja Volkswagen Golf.
Tegemist ei ole petuskeemiga, need Porsched ja Škodad on saanud täiesti legaalselt tootjalt kaubiku märgistuse.
Rahandusministeerium teatas täna, et on välja töötanud ettepaneku, mis lihtsustab sõiduautode eratarbeks kasutamise maksustamist. Muudatus seisneb selles, et sõiduautode puhul, mida kasutatakse üheaegselt nii ettevõtluses kui ka eraotstarbel, loobutakse sõidupäevikute abil arvestuse pidamisest. Tööandja auto eratarbeks kasutamise korral tasutavad maksud tahetakse panna sõltuma üksnes auto võimsusest ja vanusest.
Kaubikute (N1) osas on ettepanek võimaldada ettevõtetel vabatahtlikult kasutada sama kilovatipõhist erisoodustuse arvestuse alust, kui kaubik on segakasutuses. Hetkel kehtib neile turupõhine omatarbe ja töötajale antava hüve maksustamine, mis võib olla maksuarvestuslikult keeruline ja koormav.
Igale survele on ju vastassurve ! Oodake – müügile on tulemas mersu kastikas ( tõestage et pole kaubik ) , isegi dacia on teinud oma kastika .
Paistab et see broilervalitsus on seal kohvikus oma viimased ajurakud juba ammu maha lakkunud