Narma juht Janek Vipre rääkis ettevõtluspäeval suurimatest tagasilöökidest

Kristjan Kosk

kristjan.kosk@le.ee

IMG_4043

Janek Vipre. Arvo Tarmula foto

Tuntud vaibatootja Narma juht Janek Vipre tegi Lihulas peetud ettevõtluspäeval pooletunnise ettekande oma suurimaist tagasilöökidest.

Vipre meenutas, et esimene suurem tagasilöök Narmale tuli 2000. aastate alguses, mil paljud tekstiilitootjad, k.a Kreenholm, lõpetasid töö.

„Jäime vaibatoormest ilma,” ütles Vipre.

Peale selle rääkis Vipre, et kord tuli idee teha pesumaja.

„Me ju tegime nii häid vaipu, et klient ei pöördunud meie poole enam aastaid,” ütles Vipre, kui põhjendas, miks ta otsustas teenust pakkuma hakata ka mõnes teises valdkonnas. Mõni aasta hiljem müüs Vipre pesumaja maha, sest see ei tasunud end ära. Vipe tunnistas, et õppis pesumajaloost seda, tuleb hoida fookust ühel valdkonnal, kui on tõesti huvi edu saavutada.

Vipre jätkas, et 2007. aastal uuendati tootmisseadmeid eesmärgiga toota veel kvaliteetsemaid vaipu. Vipre sõnul oli uue tehnoloogiaga toodetud vaip nii hea, et klient oli nõus selle eest maksma oluliselt kõrgemat hinda.

„Saime aru, et oleme saavutanud midagi erakordset,” ütles Vipre.

Hiljem tunnistas Vipre, et Narma ei kasutanud uut tehnoloogiat täiel määral ära. Nimelt töötas Narma vanade seadmetega ja arendas ja seadistas samal ajal uusi seadmeid.

„Eks palju resurssi ja aega kuluski vanadele seadmetele, kuna me ei julgenud kogu tootmist uutele ümber koordineerida,” tunnistas Vipre.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments