Teisipäevast Lääne Elu lugedes jõudsin artiklini, milles on turmtuld antud osa Haapsalu kohvikute teeninduse pihta. Loomulikult on teenindus mõnes kohas konarlik, kuid mõistetav on seegi, et suvel suurürituste ajal ei olegi võimalik üheski toitlustuskohas nii kiiresti teenindatud saada, kui igaüks meist unistaks, ning sellega kaasneb alati pahameel. Olen isegi näinud ropendavaid kliente ja selle eest pelgu pagevaid teenindajaid. Kohviku ja kliendi vahel peab aga tekkima usaldus. Klient on kuningas alles siis, kui ta kuninglikult käitub.
Sobivat peab otsima
Minule meeldib kohvikutes käia, juua head kohvi, maitsta head sööki ja lugeda värsket ajalehte, ja just paberlehte, sest see ongi ju päris. Valik, kuhu suvel Haapsalus kohvitama minna, on väga suur. Suvel avatakse Haapsalus peaaegu iga 50 m järel uus ja huvitav söögikoht. Loomulikult tulebki uurida ja vaadata, mis ja kuidas äsja avatud ning värskelt kliente ootavas kohvikus ees ootab. Pikkade aastate jooksul on ka minul mitu ringi kas siis üksi või koos perekonnaga Haapsalu kohvikutele peale tehtud. Seda kohvikute ringi võiks nimetada ka lausega ühest meie kultusfilmist: „Ja nad lähevad juba kolmandale auringile ja üha tõusvas tempos.”
Tempot ju tulebki kiirendada just uute söögikohtade tekkimisega. Iga kohvik pakub sulle midagi meeldivat. Kohvik on oma olemuselt just selleks, et inimene saaks ennast hästi tunda, lõõgastuda, nautida. Olen kindlalt arvamusel, et mitugi Haapsalu kohvikut on samal tasemel nii Pariisi, Berliini kui ka Amsterdami kohvikutega. Vähemalt mulle ei meenu, et neis Euroopa pealinnade kohvikuis midagi üliteistmoodi oleks. Miljöö, muusika, teenindus, kõik on võrdselt head. Lõpuks pead valima endale sobiva.
Valima peab üheainsa ja õige
Siiski olen kindel, et Haapsalus on kohvik, kus ei saa klient rahulolematu olla. Olen viimased aastad külastanud just seda tagalinnas asuvat kohvikut väga tihedalt ja alati tulnud sealt parema tujuga, kui sinna läinud. Ajasin kord kohvitassi ümber, kohe oli kõik kuiv, palusin värskeid ajalehti, taas olid need kohe laual, soovisin kord hommikusööki pool tundi ajast hiljem, mulle võimaldati see jne. Ma ei tea, kuidas valitakse näiteks suveks tööle teenindajad, kuid teenindus on seal kümnepallisüsteemis alati 15! Muusika, menüü, miljöö, kõik on väga hea. Seal einestada, ajalehti lugeda ning muidu juttu ajada on tõeline puhkus ja nauding. See koht lihtsalt sobib mulle. Usun, et kõik kohvikulised peavadki üks-kaks kindlat, just endale sobilikku söögikohta avastama. Siis on rahulolu rohkem ja kuninglikke kliente tekib rohkem juurde. Kui Haapsalu tahab saada tõeliseks kohvikupealinnaks, peab ju eelkõige rahvas ehk kohvikute külastajad selle nimetuse linnale tooma.
Vinguda pole siin midagi.Alles hiljaaegu olin seltskonnaga Kuursaalis-tellisime lihasekseri,magustoidu,sampuse ja kohvid,vesi oli laual.Mingi aja pärast toodi tellitud koogid,sampus ja kohv,sekserist mitte haisugi.Kohvimasin vilistas nagu oleks tulekahju lahti,rääkida omavahel oli võimatu.Ei vingugi – rohkem sellel aastal sinna ei lähe!!
miskipärast on osa kommentaare eemaldatud – nt Dietrichi kohta käiva kriitika osas…
See artikkel on väga hea, mulle meeldib.
Getreu on äravahetamiseni sarnane Ameerika saatejuhi Alex Jonesiga
Kas pole tegu eelmisel aastal kõige rohkem plusspunkte saanud kohvik Gambriinoga?
Lihula Kroonimata kuningas
mis tegelane või asjatundja tema nüüd on?
Vingujaid leidub kõikjal.Kahjuks.
külm õlle hea
Pilti vaadates võiks loogiliselt järeldada ,et Hessburges selle kodaniku lemmik koht ja toiduks krõps ,burks,nig joogiks külm õlle