Haapsalu ettevõtja Koit Uus majandusminister Kristen Michali kabinetiuksel. Priit Simson/Delfi
Kolmapäeval tutvustasid ettevõtja Koit Uus, poliitik Lauri Luik ja Haapsalu raudtee taastamise tasuvusuuringu koostaja Rein Riisalu majandusministrile Kristen Michalile oma kava taastada erakapitali toel Riisipere-Turba raudteelõik.
„Normaalselt läks,” ütles Koit Uus kohtumise kohta.
„Esmane esitlus tundus huvitav, ent ootame täpsemat analüüsi ja ettepanekuid,” kommenteeris kohtumist majandusministeeriumi avalike suhete nõunik Mihkel Loide. Tema sõnul ei ole ministeeriumil midagi selle vastu, kui keegi soovib ehitada raudtee oma rahaga Riisiperest Turbani. „Täpsemalt aga vajab kalkuleerimist, mida soovitakse riigilt, millised otsesed ja kaudsed kulud tulevad selles projektis maksumaksjale,” lisas Loide.
Lauri Luige sõnul lepiti kokku, et majandusminsiteerium saab detailse materjali läänlaste kava kohta ja kui ministeerium on jõudnud need läbi vaadata, suheldakse edasi.
„Minu arvates on Riisipere-Turba lõigu taastamine pilootprojektina mõistlik samm,” ütles Luik. „See täidab Nissi valla suure eesmärgi ja annab meile hea kogemuse, mille toel edasi liikuda."
Ettevõtjad Koit Uus ja Veiko Tishler on asutanud aktsiaseltsi Lääne Raudtee ja tahavad erarahaga taastada Riisipere-Turba 6,5 km pikkuse raudteelõigu. Uusi hinnangul võiks see maksma minna umbes 6 miljonit eurot. Selle lõigu jõuaks valmis ehitada tulevaks sügiseks või hiljemalt jõuluks. See on aga võimalik üksnes siis, kui riik on valmis praegust Riisipere elektrirongiliini Turbani pikendama ja sellel lõigul opereerima.
Kui pilootprojekt toimib, saab edasi minna pikaajalisema lahendusega ehk raudtee pikendamisega Turbast Haapsallu.
Ärge nüüd uusi vanamehest küll mingit kaitse inglit siin maalige. Ta on ju ise selle sama poliitika sponsor olnud, mis olud selli seks kujundanud on. Temaga on alati nii olnud et annad näpu ja pärast koorib seiste nahka, hullem kui juut.
Nõus. Ilmselgelt on siin näha raha lõhna. Kui öeldakse,et pangad on raha täis,siis on selge,et sealt võetakse u.0,5% intressiga see 6 mln,millest ehitusse läheb heal juhul 4. Ministri käest aga käidi dotatsiooni küsimas-pakun,et u.3-5 mln.aastas ja vähemalt 10 aastane leping.
Meie oleme siin aga õnnelikud,et saame selle neile koos kõva kasumiga kinni maksta.
Luik tunneb raha lõhna? Uusi ja TiŠleri käest ta seda kyll ei saa. Riigirahale saab ilmselt kyyned taha kyll.
Kes järgmised 6,5 km ette võtaks? Nii saaks iga soovija omale nimelise lõigu ja see oleks ju uhkem kui nimeline pink kusagil pargis.
Lõpuks siis on “Hall kardinal teada”. Nagu näha Taali enam seltskonnas ei ole.
väga tore algatus!
Ja DELFI reporter ootas neid kõik see aeg seal uksetaga et uus saaks kohe neile Miihaeli vägitegudest nutma tulla.
Tublid mehed. Jõudu!
No vot siis – roovi juuti bveel koorida. Aga küsiti selliseid andmeid mille kohta tuleb teha järjekordne uuring. Aga selle jaoks uusil pappi pole.
palju kiles tuleb
inimestele oleks suureks abiks, kui see lõik taastatakse. Saaks paremini tööle ja kooli
Veel parem kui selle brüsseli lõigu saaks ka kohe valmis tehtud. Saaks otse Brüsselis tööl käia ja koolis. Vat see oleks elu. Mõelge ise, brüsseli palgaga Haapsalus elada. Haapsalusse poleks vaja siis mitte ühtegi töökohta enam luua. Eesti raudtee oleks piletite müügi tulu pärast samuti sillas. lätlaste ja leedukate turistide numbrid lendaksid hoomilt lakke. Neegrid saaksid rongiga otse hispaania rannikult siia tulla.