Puulaevaselts Vikan ja Raudlaeva Maja ehitavad Haapsalus 11meetri pikkuse originaalitruu merepäästepaadi. Paadi konstruktsiooniline osa loodetakse valmis saaada järgmsie aasta lõpuks.
„Rõõm on teatada, et uue kevade saabumist tähistavad MTÜ Puulaevaselts Vikan ja Raudlaeva Maja MTÜ järjekordse paadiprojektiga – seekord on eesmärgiks võetud autentse, purjetega merepäästepaadi taastamine, mille eeskujuks on omaaegsed kahe väikse mastiga alused Narva-Jõesuust, Jumindast, Tallinnast, Vormsilt ja Vilsandilt,“ teatas puulaevaseltsi eestvedaja Alar Schönberg.
Et paadi tulevaseks sõidupiirkonnaks peavad sobima ühtemoodi nii Väinameri, Soome laht kui Peipsi järv, siis toetutakse tehnilise joonise taasloomisel lisaks kodustele arhiividele ka Põhja-Saksamaa ja Soome eeskujudele.
Laevapuuseppade eesmärgiks on taasluua 11 meetri pikkune originaalitruu merepäästepaat, mida saab koostöös kohalike omavalitsuste ja vabatahtliku mere- ja järvepääste spetsialistidega kasutada ohutute loodus-, õppe- ja huvireiside korraldamiseks.
Projekti tehnilise osa valmistavad ette Raudlaeva Maja (Eesti) ja Rakkennys ja Puusepäntyö (Soome) eestvedajad, ning praktilise ehitustöö viivad läbi Vikani meistrid. Uudistama on lubanud tulla huvilised ja paadiehitusspetsid Läänemaalt ja kaugemaltki – Matsalust, Muhult, Vormsilt ja Osmussaarelt.
„Paadi emapuu (pildil) aitas leida meie väsimatu partner Kalev Viiksaar Lääne-Virumaa RMKst, ning tänaseks on ilus, pea 12meetrine tammepuu ka jõudnud Haapsallu paaditöökotta-aita kohale,“ ütles Schönberg. Praeguse tööplaani kohaselt loodetakse paadi konstruktsioonilise osa saada valmis järgmsie aasta lõpuks.
Hea mõte. Saab meiegi Haapsalusse üks kena sõiduvahend juurde. Palju reisijaid pardale võetakse?