Neljapäevane Lääne Elu kirjutab, et Reformierakond on raudtee taastamise vastu. See ei vasta tõele. Reformierakonnas on palju neid, kes Haapsalu raudtee taastamise ideed toetavad ja on ka inimesi, kes kahtlevad selle majanduslikus tasuvuses. Kalev Kallemets esindas antud leheloos enda isiklikku seisukohta, milleks tal on loomulikult õigus, kirjutab riigikogu Haapsalu raudtee toetusrühma esimees Lauri Luik (pildil).
Möödunud aasta alguses soovisin teada saada, kui palju inimesi toetab Haapsalu raudtee taastamise ideed. Selleks lõin 2013. aasta jaanuaris Facebooki lehe „Taastame Haapsalu raudtee“, millega on tänaseks liitunud ligikaudu 6000 inimest. See aukartustäratav toetajaskond on andnud mulle tuge ja kindlust raudtee taastamise teemaga edasi tegeleda.
Selle aasta alguses moodustasin Riigikogus Haapsalu raudtee toetusrühma, kuhu kuulub 16 parlamendiliiget. Nendest kaheksa on Reformierakonnast (Lauri Luik, Kalle Laanet, Kristen Michal, Innar Mäesalu, Tarmo Mänd, Kalle Palling, Valdo Randpere, Imre Sooäär), kolm sotsiaaldemokraati (Neeme Suur, Kalev Kotkas, Rainer Vakra), kolm IRL-i saadikut (Liisa-Ly Pakosta, Tõnis Palts, Aivar Riisalu) ja vaid kaks keskerakondlast (Lauri Laasi ja Jüri Ratas). Otsi kui hästi tahad, sellest nimekirjast ei leia Juhan Partsi, kes täna räägib 180 kraadi teist juttu – milline iroonia.
Kui Juhan Parts oli veel majandus- ja kommunikatsiooniminister, siis nägime suurt vaeva, et selle teemaga üldse tema jutule pääseda. Minu küsimusele riigikogus, et miks on arengukavas muudetud meie poolt majanduskomisjonis tehtud Haapsalu raudtee kohta käivat sõnastust, vastas Parts tookord lakooniliselt: „Mulle tundus, et see sõnastus on parem kui majanduskomisjoni poolt ette pandud sõnastus.“ Tegelikult tähendas see seda, et minister kärpis Haapsalu raudtee taastamise ideel tiivad.
Innar Mäesalu ja Neeme Suur on need riigikogu liikmed, kellega oleme üheskoos Haapsalu raudtee taastamise nimel kulutanud mitmeid uksi, motiveerinud inimesi ja selgitanud teema olulisust ning osalenud väga paljudel selleteemalistel aruteludel. Ma olen veendunud, et mitte asjata. Kindlasti jätkame võitlust Haapsalu raudtee taastamise nimel!
Lauri Luik
Riigikogu Haapsalu raudtee toetusrühma esimees
Riigikogu Kultuurikomisjoni esimees
Aga pange valimisprogrammi sisse lubadus, mitte juukese LE lehekyljel
ja pessimistid surevad varem ära. Naudi parem elu.
Optimist laulab edasi ka siis kui ta laul on ammu lauldud.
Selle raudtee ehituse võiksid rahulikult kinni maksta need asjapulgad kes Vabariigi algusaastatel siin erstamis-ärastamisvoorus paljudel juhtudel segastel asjaoludel oma rikkusele vundamendi lõid.
Olge mehed elus kordki ausad,pange shtasutus püsti ja asuge raudteed taastama.
Kuigi pole kunagi erastamis-ärastamisäris osalenud toetaksin isegi seda ettevõtmist rahaliselt.
Aga kõike seda on palju tahta !!
Kuidas omal ajal üldse sai selline mõte tulla—- erastada raudtee.Lelline suurehitus (RIIGI OMAND)müüa maha mingisugusele tegelasele,Seal olid ikkagi valitsuse mehed pundis.Katsuge nüüd uus teha.Otsige need mehed üles ja hakaku ehitama,hakaku aga pihta,Raudtee on ikkagi rahvale vajalik ja riigi suuromand.Kas meie oleme viletsamad kui eelmise sajandi mehed.Vai mis?
“….luiged läinud – lumi taga”
… siin lubanud on? Jutt käib Läänemaa parlamendiliikmete tööst selle nimel, et raudtee tuleks. Mina küll välja ei loe, et Lauri lubab raudtee valmis teha. Seda lubas Parts. Tema on hea tegija-lubaja küll. Ainult et kes teda enam usub.
Luigel aega kevadeni võidelda siis tuleb kahjuks tööle minna.
Leo,harjuta end mõttega, et nii madalale,
kui Lauri langeda suudab, suudad sina vaid tõusta.
Ha,ha…
Süüdimatu ning arrogantne kuju. Valetaja ja susserdaja.
Mis sa ajad. Lauri ütles ju, et Juhan kärpis ideel tiivad. Eks nad ole nüüd kogenenumad ja võtavad mõne diiva enesega ühes. Tegelikult vigadest ju õpitakse ja kui neid hästi palju teha, siis pidavat geeniuseks saama.
Võin sellele luigele mõõka laenata et lihtsam võidelda oleks
Nii hea kui keegi hoolib.