Eelmise aasta automüük polnud Läänemaal varasematega võrreldes kõige parem, ka selleks aastaks pole suurt hüpet oodata, sest pankade laenutingimused on karmid ja maksejõulised elanikud kipuvad siit mailt lahkuma.
Läänemaa uute sõiduautode müüjate sõnul oli seis turul eelmisel aastal vaiksevõitu, kuid siiski stabiilne. Uuemõisa Autokeskus müüs 55 sõiduautot, Tradilo 60 ning Oru Auto 25 uut sõidukit. Tootemarkidest on populaarsemad Peugeot (Uuemõisa Autokeskus), Kia (Tradilo) ning Škoda (Oru Auto).
Läänemaa kahe suurema automüüja — Uuemõisa Autokeskuse ja Tradilo — esindajad olid mõlemad arvamusel, et aasta oli keskpärane, kuid tulemus enam–vähem ootuspärane.
„2012. aastal lõppes näiteks 2007 ostetud autode viie aasta liising ja siis asendati need autod uutega. 2008. aastal müüdud autode väiksema arvu tõttu oli 2013 ka väljavahetajaid vähem,” ütles Tradilo juhataja Andrus Laidre.
Uuemõisa Autokeskuse juhataja Jaan Melsas ütles, et umbes 60 protsenti ligi 200st Läänemaale müüdud uuest sõiduautost tuli mullu kohalikelt müüjatelt.
„Hoolimata sellest, et võinuks ehk mõne auto enam müüa, õnnestus kasumlikkust veidi edendada,” ütles Melsas.
Oru Auto müügiesindaja Kert Uus ütles aga, et nende ettevõttele oli 2013 päris hea aasta. „Müüsime isegi veidi enam, kui aasta alguses prognoosis ootasime,” rääkis Uus.
Uusi sõnul läheb ligi 20 protsenti nende müüdud uutest autodest Läänemaalt välja. Konkurentidel on kohalik müük suurema tähtsusega.
„Uuemõisa Autokeskus müüb kindlasti üle 90 protsendi oma autodest Läänemaale,” ütles Melsas, „pisut läheb Hiiumaale ja üksikuid aeg–ajalt Pärnu– ja Harjumaale.”
Laidre sõnul jääb Tradilol Läänemaa turu osakaal 90 protsendi lähedale.
Melsase sõnul kasvab kasutatud autode müük.
„Enamik Läänemaal ja Haapsalus registreeritud sõidukitest on üle viie aasta vanad. Autopargi vananemine paneb mõtlema,” nentis ta.
„Uued autod on säästlikumad ja neil on tehasegarantii. Odavaim pole pikas perspektiivis alati ökonoomseim lahendus,” rääkis Melsas.
Olusid turul mõjutab Melsase sõnul kindlasti see, et Läänemaalt kipub üha enam lahkuma noori ostujõulisi elanikke. „Pangad ja liisingufirmad on oma riskianalüüsides varasemast kriitilisemad, mistõttu on inimestel raskem teha suuri väljaminekuid nagu autoost,” nentis ta.
Selle aasta prognoosist rääkides ütles Melsas, et müük jääb üldiselt samaks. „Võtmesõna on stabiilsus,” rääkis ta.
Tradilo juht ennustas algavaks aastaks väikest kasvu, kuid toonitas samuti, et põhirõhk on stabiilsetel müügitulemustel. „Tasa ja targu. Mingit mulli ei tule,” ütles Laidre.
Oru Auto oli täpsem. Uus pakkus, et ehk õnnestuks uute autode müüki 5–8 võrra kasvatada. Kõik küsitletud automüüjad plaanivad sel aastal kindlasti lisada müügivalikusse uusi mudeleid.
Läänemaal tegutseb ka neljas uute sõiduautode müüja — firma Auto & Service OÜ. Varem müüs ettevõte Fiateid, sellest aastast on Citroėni ametlik edasimüüja. Mullu ettevõte uute autodega ei kaubelnud.
ega tundub et arukad inimesed tõesti lahkuvad Eestist, siin inimväärset palka saada on keeruline ning mina kindlasti ei taha lõpetada oma elu kuskil pisikese Kia roolis. Parem ostan 4 aastat vana Audi, kaotan pärast müües vähem, osta on odavam ja sõita kindlasti parem ja turvalisem!
LE paberversioonis illustreerib seda lugu alapealkiri:”Läänemaa autofirmad teenivad suurt kahjumit või tegutsevad nullilähedase kasumiga”
Artiklis ja sellele lisatud automüüjate majandusnäitajate tabelis pole”suurest kahjumist”ei sõna ega numbrit leida.
Siin juba mõne korra on kõlanud,et uus peatoimetaja on arenenumast piirkonnast uue töökultuuri kaasa toonud-esilehe pealkirjad ei vasta sisule.
Müügitöö on muidugi tähtis töö,aga katsuge ike piiri pidada.
Auto & Service on omamoodi koht. Seal võid terve päev pesula uksetaga jalutada ja keegi ei uurgi mida sa soovid või ootad:)