Virtsu–Kuivastu liin läheb talvegraafikule, reise teenindab Regula

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettekirjutuse kohaselt peab Kuivastu–Virtsu liin esmaspäevast, 26. augustist minema üle talvegraafikule, mis tähendab suvisega võrreldes oluliselt vähem reise. Liini hakkab esmaspäevast teenindama põhigraafikus Regula, toetab parvlaev Muhumaa. Operaatorit Väinamere Liine ähvardavad hõreda graafiku tõttu makseraskused.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel nentis, et olukord Saaremaa ja mandri ühenduses on keeruline.

“Juba teist aastat järjest oleme samas seisus, kus ministeerium peab vajalikuks tellida Kuivastu–Virtsu liinile augusti lõpust talvise hõreda sõidugraafiku. Ministeerium põhjendab seda uute laevade suure mahutavusega, kuid see on lühinägelik ega arvesta kohaliku elu ja kogukonna vajadustega. Saare kogukonnale ja majandusele on hädavajalik tihe regulaarliiklus, mitte see, et laevad väljuksid harva, kuid oleksid pilgeni täis,” lausus Treiel.

“Reisigraafikute tihendamine on võtmetähtsusega, sest esmalt võimaldab see hoida ja kasvatada järjepidevalt teenuse taset, teisalt võimaldab rakendada suuremas mahus uute parvlaevade võimalusi, mille liinile toomine on olnud kulukas, kuid hädavajalik,” lisas Treiel. “Analüüside põhjal on Kuivastu–Virtsu liinil vaja tihedamat sõidugraafikut sügisel, aastaringselt nädalavahetustel ja tööpäevade hommikutel. Sellises mahus graafik on Saaremaa jaoks tänase nõudluse ja elustandardite kohaselt juba hädavajalik. Selline graafik võimaldaks ka operaatoril jätkusuutlikult majandada.”

Ministeeriumi hõre tellimus on pannud Väinamere Liinid väga keerulisse olukorda ning ettevõtet ähvardavad makseraskused. “Eelmisel aastal kujunes avaliku liiniveo korraldamise tegevuskahjumiks 3,8 miljonit eurot ja aasta varem 5,08 miljonit eurot. Oleme ministeeriumile selgitanud, et sellistel tingimustel ei ole võimalik laevaliine teenindada. Halvemal juhul võib laevaliikluse korraldamine katkeda operaatori maksejõuetuse tõttu. Jääb üle vaid loota, et ministeerium saab sellest lõpuks aru enne, kui on hilja,” ütles Treiel.

Regula vastab täielikult ministeeriumi seatud avaliku liiniveo tingimustele. “Seega oleme sunnitud Regula Kuivastu–Virtsu liinile tagasi tooma. Sama teenustaseme tagamiseks, millega me tänaseks juba kõik harjunud oleme, on vaja vähemalt nelja Regula-sugust laeva samaaegselt vahetpidamata sõitma suvekuudel, mis tähendab, et reiside arv peaks kasvama senisega võrreldes vähemalt kahekordseks. Tekkinud olukorra on tinginud riigi lühinägelikkus ja tahtmatus tegelikule olukorrale silma vaadata. Kuidagi ei saa normaalseks pidada veel 2009. aastal sadamates olnud alandavaid 7–8tunniseid ooteaegu, mil ei saanud kunagi kindel olla reisile pääsemises ja kus ilmastik põhjustas sagedasi liikluskatkestusi. On ilmselge, et riik ei saanud siis oma ülesandega saartega ühenduvuse tagamisel hakkama. Nüüd, kus oleme ilma riigi toeta tellinud uued suured laevad ja omal algatusel suutnud näidata, et heal tasemel liiklus laevadega on võimalik, peavad kõik osapooled tegema jõupingutusi, et jätkata samas suunas. Uute laevadega oleme loonud saarte vajadusi rahuldava liikluse saarte ja mandri vahel ning reisijatel on tekkinud põhjendatud ootus sellise teenuse jätkumise osas,” rääkis Treiel.

Alates 26. augustist hakkab Regula sõitma põhigraafikut, parvlaev Muhumaa teenindab samal ajal reise alates kell 6.10 väljumisest Virtsust kuni kell 19.55 Kuivastust.

“Palume reisijatel pöörata tähelepanu uuele graafikule, sest põhireisidele ei pruugi kõik soovijad enam peale mahtuda. Samuti hakkab Regula ilmselt hilinemisega väljuma, sest ei suuda 35minutiga teha ülesõitu ja laadimist – ta peab alati ümber pöörama ja otsad kinnitama, mida uued laevad tegema ei pea.”

Heltermaa–Rohuküla liini teenindavad esmaspäevast alates parvlaevad Hiiumaa ja Saaremaa.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
Kaido Lukk
10 aastat tagasi

Arvan, et riigile on kasulik takistada laevaliiklust mandri ja saare vahel, sest mingil imelikul põhjusel leiab riik, et senine laevaühendus ei ole kasulik, kuigi igati on.