Tarbijatest 82 protsenti sooviks osta mahetoitu, peamise ostukohana nähakse tavalisi toidupoode, selgus täna põllumajandusministeeriumis tutvustatud mahetoodete turu uuringust.
Tavalisest toidupoest koos igapäevaste toidukaupadega eelistab mahetooteid osta 50 protsenti tarbijaist, otsekontakti tootjaga sooviks 38 protsenti elanikest, vahendab ministeerium.
Turult eelistab mahetoitu osta 29 protsenti ning spetsiaalsest ökopoest 14 protsenti tarbijaist. Internetipoe vahendusel tellimist peab mugavaimaks mahetoidu ostukanaliks neli protsenti elanikest.
Mahetoidu ostjad tõid välja, et ostavad mahetoitu, kuna see on tervislik (70%), heade maitseomadustega (53%), kodumaine ning lähipiirkonnas toodetud (48%).
Enim ostetud toiduainetena märgiti mett, kartuleid ja köögivilju. Järgnevad puuviljad, marjad, piimatooted ja munad. Suurim huvi ongi tarbijatel eelkõige maheköögiviljade ja kartulite ostmise vastu – neist toodetest on huvitatud vastavalt 54 ja 50 protsenti tarbijatest.
Neist, kes ei olnud 2012. aastal mahetoitu ostnud, tõid 45 protsenti peamise mitte-ostmise põhjusena välja mahetoodete kõrge hinna. Vastanutest 29 protsenti nentis, et ei tunneta erinevust tavatoodetega ega pea mahetoodete ostmist selle tõttu vajalikuks ning neljandik väitis, et kasvatavad toiduks vajaliku tooraine ise.
Kõigist küsitlusele vastanutest 57 protsenti leidis, et mahetoitu võiks rohkem reklaamida.
Põllumajandusministeeriumi tellimusel viis uuringu läbi TNS Emor.