Lääne-Eesti omavalitsused on oma ühispöördumisega raudteeühenduse taastamiseks lükanud käima debati teemal, kas piirkondlike transpordiarenduste peale on mõtet raha kulutada.
Vaeslapseossa on jäetud ühendus maapiirkondade endi vahel ehk Eesti maismaatransport on korraldatud kahesuunaliselt – maalt pealinna või pealinnast maale, siseriiklik liiklus vajaks aga terviklikumaid lahendusi, mida maantee- ega raudteevõrgustik ei paku, kirjutab Rivo Veski loos “Vajame raudteed Tartust Pärnusse!”.
Kui Riisipere–Haapsalu raudteeliin peakski kunagi teoks saama, siis koos Rail Balticuga tuleks hakata mõtlema järgmisele väga olulisele raudteeliinile – Tartu–Viljandi–Pärnu, pakub Veski välja. Sellise liiniga saaks Eesti raudteekaart tervikliku lahenduse ning kaoksid tupikjaamad.
Pärnu linnapea Toomas Kivimägi oponeerib: idee rajada suvepealinnast Viljandi kaudu Tartusse viiv raudtee on Tallinna-kesksuse vähendamise seisukohalt hea mõte, kuid asustustihedust ja rahakotti arvestades ebarealistlik.
Viljandi linnapea Loit Kivistik arvab aga, et tähtsam kui raudteeühendus Tartu või Pärnuga on see, et Viljandist pääseks rongiga Riiga, kust avaneb juba lennujaama kaudu võimalus pääseda edasi laia maailma ja seda oluliselt tihedamalt ning täpsemalt kui Tallinnast. “Lõuna-Eestile on Riia tõmbekeskuseks ja seda eirata on selge patt,” kirjutab Kivistik.
valimiseelne mullipuhumine. ainult traataed hoiab võibolla siin inimesi kinni
Juujahh, asjal ju jumet. Miks mõelda, et Tallin on see ainus koht, mis peaks tõmbama? Oleme ikka Euroopa suunalised ja mõelgem ehk rohkem selle peale, et raudteeühendus Euroopaga võiks alata Haapsalust, haaraks siit Hiiu. ja läbi Lihula ka Saaremaa, läheks edasi Pärnusse ning siis ootaks eest meid Euroopa avarused. Kui Tallinn tahad Edgar I- ga ka Euroopaga liituda, siis ehitagu Tallinnast oma raudtee siia Haapsalusse, kui ei taha, elagu isolatsioonis ja kaubelgu Venemaa ja Soomega. Miks me peame otsima sidet Tallinna ja selle linna kaudu Soome -Rootsiga, lähme otseteed Euroopasse.