Reedel hakkab riigihangete vaidluskomisjon arutama, kas Veeteede ametil oli õigus kuulutada kehtetuks hankemenetlus, mille kaudu otsiti reisiparvlaeva Vormsi ja Kihnu liinile.
„Veeteede Amet ootab praegu vaidluskomisjoni otsust,“ ütles Malle Lõhmus ameti avalikussuhete vanemspetsialist Malle Lõhmus. „Sellest sõltub hanke edasine kulg.“
Veeteede amet tunnistas edukaks Reval Shipbuilding OÜ pakkumuse, aga hiljem kõrvaldas ta väidetava maksuvõla tõttu ja kuulutas kogu hankemenetluse kehtetuks.
Reval Shipbuilding vaidlustas otsuse riigihangete vaidlustuskomisjonis. Komisjoni juhataja Taivo Kivistiku sõnul BNSile väidab Reval Shipbuilding, et maksuvõlga neil ei ole.
Kahe reisiparvlaeva hange ongi kulgenud vaidluste saatel. Augustis vaidlustas BLRT Marketex OÜ nii oma pakkumuse tagasilükkamise kui ka Reval Shipbuildingu pakkumuse kvalfitiseerimise ja edukaks tunnistamise.
Septembri alguses jättis riigihangete vaidlustuskomisjon selle kaebuse rahuldamata, BLRT Marketex kaebas otsuse edasi halduskohtusse.
Kahe laeva ehitamise hange sai kokku kolm pakkumust.
Veeteede ameti riigihanke sisu on kahe jääklassi ja metallkorpusega reisiparvlaeva ost. Lisavõimalusena saab tellida samadel tingimustel kolmanda laeva, mis hakkaks teenindama Sõru−Triigi liini.
Laevadel peab olema kohti maksimaalselt 200 reisijale, autotekk peab mahutama 22 sõiduautot või kaks suurt veoautot. Laevad on 4345 m pikad ja 11−13 m laiad, maksimaalne süvis on 2,7 m, kiirust peavad alused arendama vähemalt 12 sõlme. Laevadel peab olema jääklass ja nad peavad suutma liikuda 0,45 m paksuses jääs.
Projekti toetab Euroopa regionaalarengu fond, laeva ehitusmaksumus selgub pärast lepingu sõlmimist.