Majandusministeerium vastas Lääne, Harju ja Hiiu maavanema ettepanekule raudtee taastamise kohta ebamääraselt.
Majandus– ja kommunikatsiooniministeerium teatas, et on Riisipere–Haapsalu–Rohuküla raudtee taastamise tasuvusuuringuga tutvunud ja selles nimetatud positiivsed mõjud on olulised. Otsus tehakse, arvestades projekti otstarbekust ja riigi rahalisi võimalusi.
„Ei ütle ei ega jaa, ei vihja ka kummalegi vastusele,” seletas ministeeriumi transpordi arengu osakonna peaspetsialist Ronnie Kongo. „Vihjame sellele, et riigil tuleb teha valik — palju raha ei ole.”
Lääne maavalitsuse arengu– ja planeeringuosakonna juhi Merle Mäesalu sõnul on ministeeriumi vastus kinnituseks, et raudtee taastamise projektiga tuleb edasi tegelda.
Otsus, kas raudtee taastamine lülitatakse riigi transpordi arengukavva, selgub ilmselt 2013. aasta alguseks.
„Järgmise aasta alguseks peaks dokument esialgse valmiskuju saama, siis arutab seda valitsus ja siis riigikogu,” ütles Kongo.
Kongo sõnul on praeguses raudtee taastamise äratasumist kirjeldavas uuringus puudujääke. Ta nentis, et kui uuringut täiendatakse, saab ministeerium paremini projekti otstarbekust hinnata.
Tasuvusuuringu projektijuht Rein Riisalu seletas, et esialgne uuring keskendus raudtee positiivse mõju leidmisele. Nüüd on ministeerium esitanud lisaküsimusi: tuleb uurida, milline mõju oleks rongiliikluse asemel hoopis bussiliikluse arendamisel.
„Küsimus on, kas rongiliiklus kaaluks bussiliikluse üles,” ütles Riisalu. Ta lisas, et tasuvusuuringut täiendatakse ministeeriumi esitatud küsimuste alusel kindlasti.
Raudtee taastamise tasuvusuuring valmis mullu kevadel. Sellest selgus, et raudtee pikendamine Riisiperest Turbani on igal juhul tasuv.
Probleemsem on raudtee taastamine Haapsalu ja Rohukülani, mille tasuvus on positiivsuse piirimail.
Mai lõpus esitasid kolm maavanemat kommunikatsiooniministeeriumile taotluse, et raudtee taastamine lisataks riigi 2014.–2020. aasta transpordi infrastruktuuri investeeringute kavva.
Ühises taotluses viidatakse, et rahalise tasuvuse kõrval tuleb arvestada ka raudtee mõju regiooni sotsiaal–majanduslikele oludele, töörändele ja keskkonnale.
Seda raudteed võib toetada või mitte,aga rahaliselt ei tasu see meie elanike arvuga maakonnas MITTE KUNAGI ära. E. maakeeli- selle pulli maksavad kinni ka need,kes raudteed üldse ei kasuta.
Raudteed tuleks eriti promoda Hiiumaa külastajatele, keda võrreldes Haapsallu tulijatega näib olevat hordidena. Meenutagem, kui pikad autodekolonnid kulgevad nädalavahetuseti Rohuküla-Tallinna trassil! Praamid on pungil täis, teine osa autodest jääb nädalavahetuseks Rohuküla sadama parklasse. Kui kasvõi kolmandik autokasutajaist otsustaks saart külastada rongiga, oleks raudtee taassünd õigustatud. Sest tunnistagem ausalt – Haapsalu on vaid üks linn sadade seast, ent Hiiumaa (ja Saaremaa) taolisi saari on Läänemeres vähe, rahvas käib neid vaatamas puht uudishimust. Pakun, et rongiliiklus muudaks eriti äratasuvaks nädalavahetuse koguperematkad jalgratastega. Tallinnast laed kogu kraami rongile, Rohukülast rongilt praamile ning oledki Hiiumaal või Vormsil. Täna veel hädavajalik eeldus – sõiduauto –… Loe rohkem »
eestlaste raha kinkimist puuduses kannatavale kreeka rahvale
Toetus taastamisele facebookis
Haapsalu Raudteejaam Tagasi
tsaar nikolaid tagasi
riigi tõõtajad lasid raute ära varastada ja rahasid oma vahel jagada nüüd loodavad et euroliit aitab või maksumaksia taskust kraabitakse se vimane las taastavat oma rahadest
Tundub et Taalile tahetakse anda veel üks võimalus raudtee ülesvõtta ja maha müüa. Rahvas on unustanud vist kes raudtee maha müüs.
eriti suur uuris mõni aeg tagasi 3miljoni eest bussiliiklust ja nüüd pole ei suurt ega ka ikka bussiliiklust
Rongiliiklus peaks toimima koos bussiliiklusega. Seda enam, et uued rongid võimaldavad startida Tallinnast koos ja Riisiperest sõidaks edasi vaid diiselrong.
Raudteetrass ja truubid on heas seisus.
Rohulülas peaks aga kevadest sügiseni saana istuda mitte ainult praamile vaid ka tiiburile, millega saab operatiivselt kõikidele saartele.
Sõitjate arv oleneb ka sõiduplaanist, kui see teha väga põhjalike arutelude tulemusel oleks sõitjaid äärmiselt palju. Ja ka raha peaks riigil olema, kui vaid vähegi ringi vaadata.
tuleb siis kui putinil tuleb isu haapsalu külastada
Väga õige. Tallinna ja Haapsalu vahet oli varem nii hea rongiga käia. Ja kui rong Rohukülani läheks oleks Hiiumaale ka Tallinnast kergem minna. Eka selline liin min arust küll midagi tüli ei teeks
Kui riigiametniku kõhklusi lugeda tuleb kohe meelde see Peetrite lugu. Kui 1995 aastal reisrongi liiklus Haapsallu suleti siis söödi tühjaks Väkese Peetri toidukott. Rongiliiklus Viljandi ja Pärnu suunal säilitati kuigi ega seal ei olnud ja ei ole ka praegu rohkem reisijaid kui Haapsalu suunal. Vanade rongide ja vana raudtee säilitamiseks on Edalaraudteele makstud 150 miljonit eurot nagu hiljaaegu ajalehest lugeda võisime, seejuures ei olnud see Euroopa onude raha vaid Eesti maksumaksja raha. Nüüd aga on Suure Peetri kott kõvasti paisunud sinna on lisandunud EL Ühtekuuluvus fondi miljardid ning küsimus ongi kellele sellest kotist süüa antakse ja mida Väiksele Peetrile ütelda,… Loe rohkem »
Hästi kirjutatud ja argumenteeritud.
Kindlasti on vaja taastada raudtee Haapsaluni, veel parem Rohukülani.
See annab enneolematu tõuke Läänemaa arengule, mis on ju regionaalpoliitiliselt õige.
Oleme liigselt hakanud tähtsustama raha ja selle võimu, ettevõtmise tasuvust aga tavainimese hakkamasaamine ei huvita asjapulki.
raudtee ehitust haapsalust pärnu
rongiliiklus hoopis kreeka ja hispaania suunal kindlasti, et neid meile mitte vajaminevaid miljardeid sinna vagunite kaupa vedada. on selge, et õpetajate,päästjate ja teiste madalapalgaliste pärast nüüd raudteed haapsallu ehitada pole küll mõtet