Ehkki kõige rohkem raha hoiab kokku ühistranspordi või jalgrattaga liikudes, saab auto kütuse kulusid kärpida ka teadliku sõidustiiliga. Piisab vaid kolmest nipist, mille abil iga autojuht võib kokku hoida sadu eurosid.
- Vali säästlik ja tähelepanelik sõidustiil
Auto keskmise kütusekulu määrab eelkõige roolis olev isik, mistõttu on ökosõidutunnid saanud täna ka autokooli programmide kohustuslikuks osaks. „Üks olulisemaid momente, mida harjutada ja millest kinni pidada, on sujuv paigalt startimine ja pidurdamine,“ lisas ERGO transpordikahjude osakonna juht Raido Orulaid.
Iga kiirendus nõuab suuremaid mootori pöördeid, suurendades seejuures ka kütusekogust. „Sageli tehakse seda tähelepanu hajudes või kui tegeletakse roolis kõrvaliste tegevustega, mille tagajärjel rohelist foorituld ei märgata ja on vaja kiirelt liikuma saada,“ selgitas Orulaid. Säästliku sõidustiili juurde kuulub ka sobiva pikivahe hoidmine. „Nii ei pea järsult pidurdama ja seejärel järsult kiirendama. Samuti on soovitatav punase tulega ristmiku poole liikudes pidurdada aeglaselt või, kes kasutab manuaalkäigukasti, siis on võimalik pidurdada ka mootoriga, viies kütusekulu nulli.“
- Hoia oma auto korras
Selleks, et sõiduk töötaks paremini ja kuluks vähem kütust, on vaja regulaarselt hoolitseda auto tehnilise seisukorra eest. Olulisel kohal on õhufiltri, süüteküünalde ja mootoriõli õigeaegne vahetamine. Kütusekulu mõjutab ka liiga madal või liiga kõrge rehvirõhk. Samuti ei tohiks auto küljes hoida lisasid, mida parasjagu ei kasutata – katuseraamid, suusaboksid jne.
„Kõik, mis on autole juurde paigaldatud, suurendab õhutakistust, mille tagajärjel halvenevad auto aerodünaamilised omadused ja mis sageli kompenseeritakse mootori suurema võimsusega. Isegi auto pagasiruum tasuks hoida tühjana, et mitte kaasas vedada ebavajalikke esemeid, mis auto kütusekulu suurendaks,“ lisas Orulaid.
- Peatudes lülita auto mootor välja
Uuema generatsiooni autodel on sisseehitatud start-stop süsteem, mis lühikeste peatuste ajal mootori automaatselt välja lülitab. On välja arvutatud, et kui lülitada auto mootor välja iga kord, kui sõiduk seisab kauem kui 15 sekundit, võib sellega iga läbitud saja kilomeetri pealt kokku hoida ühe liitri kütust. Lisades juurde säästliku sõidu ja tehniliselt korras auto, võib kokku hoida isegi 10-20 protsenti kütusest.
Kokkuvõtteks. Parim viis kütusekulu kärpimiseks on endiselt otsus jätta auto koju ning sõita jalgratta või ühistranspordiga. Paraku eelistavad paljud juhid kodule võimalikult lähedale pargitud autot aga kohe, kui ilmad muutuvad jahedaks, sademete hulk suureneb ning teed ja tänavad muutuvad lumiseks ja jäiseks. Sellisel juhul jääb kulude kärpimiseks üle justnimelt targem ja säästlikum sõit, milleks tuleb autojuhtidel aga eelnevalt targalt valmistuda.
on loobuda autost, kui suurest kuluallikast, käia tervislikult jala ning kasutada ühistransporti, lääne elu võiks ka oma uue , kalli auto kulude kokkuhoiu mõttes maha müüa
Linnainimese rumal jutt!
Mismoodi rumal? Väikelinnas elades ei ole tõepoolest elu ja surma küsimus iga päev autot kasutada. Jala üle 3 kilomeetri ei käi ju, et linnas kuhugile jõuda. Ka ühistransport on abiks, tasuta.
Rumalat pole midagi tõepoolest. Kõik muudkui persetavad autodes ja jalgsi käia oleks nagu häbi. Linn kukerpalli suurune, jõuad igasse paika jalgsi.
Paraku on aga nii, et aeg….see maksab kõige rohkem…ja seda tagasi ei saa iial.
Millal on tööinimesel aega jalutada poodi ja tagasi, eriti veel kui pead käima mitmes ….et vahepeal nagu koju ja siis uuesti, sest käsi on meil seni ikka ainult kaks….ja ei ole ette näha, et vahepeal juurde kasvaks…
Auto on perele üks suurimaid kuluallikaid. Põhimõtteliselt peaks autost loobumisega kokku hoitud raha võrra vähem tööd palgatööd tegema. Ehk siis täiendav vaba aeg nagu maast leitud.
tallina/ lihula mnt. ristmikku, kui paljud autod seal niisama seisavad ja tossutavad fooride taga, kui praami pealt tulevad, on saba jaama poeni välja
Tõesti, kui nad kõik jala tuleksid sealt praami pealt siis poleks vinguhaisu, ainult higihais…
bussiga tuleksid