Viidates tuntud laulule presidendist võib sedastada, et Lääne-Nigula vallale on kombeks üks sadam korraga.
Lääne-Nigula vald tahab PRIA kalanduspiirkonna taotlusvoorus ehk maakeeli öeldes kala-Leaderis konkureerida Nõva sadama rekonstrueerimise lõpuleviimiseks vajaminevale 200 000 eurole. Tõsi, omalt poolt tuleb veel 120 000 eurot juurde panna, sest ehitamine läheb maksma umbes kolmandiku miljonit. Selleks ei kavatseta kasutada laenuraha, omaosaluse katteks saab sadamapiirkonnas müüa ahvatlevaid „varbad vees” elamukrunte.
Nõva kahjuks räägib tõsiasi, et Lääne-Nigula rannikul on rahaootajaid veel teisigi. Ootusärevad ollakse ka Hara sadamas. Kuid vallavalitsus on pigem seda meelt, et kahe sadamaga pole ühes taotlusvoorus mõtet korraga konkureerida.
Nõva kasuks räägib tõsiasi, et Rannaküla sadam on Nõva piirkonna üks sümbolitest. Ning et ühinemislepingu järgi kuulub see sadam, mille Lääne-Nigula vald ostis 2019. aasta augustis turbatootmisettevõttelt Kekkilä, valla tähtsamate investeeringute hulka.
Nõva kasuks räägib seegi, et väikesadamad võiksid Eesti rannikul paikneda päevase purjetamisteekonna kaugusel – nii nagu hüpatakse Ristnast Kärdlasse, sealt edasi Dirhamisse ning samavõrra oluline maabumispunkt oleks purjetajaile ka Nõva.
Nõva sadama rekonstrueerimise lõpuleviimise olulisust toetab ka tõsiasi, et seni ehitatu võib praeguse seisu juures karmi talve korral taas, nagu tänavu juhtus, lõhutud saada. Kui rekonstrueerimist ei lõpetata, siis jätkub raha tuulde loopimine lõputult.
Nõva sadama arendajad ongi eesmärgiks seadnud Nõva sadama säilitamise kalasadamana, ning tagada tingimused rannakalanduse ja kalapüügitraditsioonide jätkamiseks. Oluline on seegi, et põhjarannikul oleks vabatahtlikel merepäästjatel baas, et tagada Nõva piirkonna kalurite ja teiste meresõitjate turvalisus merel.
ei jõua enam keegi osta ja neid pole ka enam meres