Liiklus on huvitav keskkond, kus olenemata inimese soost, haridustasemest, vanusest jne on kõik võrdselt olulised. Ohutu keskkond sõltub kõigi panusest, me sõltume üksteisest. Samal ajal oleme harjunud teadmisega, et osa autojuhte justkui on paremad või olulisemad kui teised. Eriti kerkib esile kuvand eakast juhist kui suurest ohust, kelle koht võiks olla mujal kui tihedas liikluses.
Mida juttu, nad on kahe käe ja kõhuga, sirgelt rooli küljes kinni, kui nad suudaksid kasutada peeglit siis nad näeksid et just nede taga on reas juba üle viie auto,sõidaks nad ka tee ääres, või vilgutaks et mine mööda, aga no ei, nemad on teel 75 km/h ja sina lihtsalt tiksud seal taga( ja ma ei räägi ei lumest, vihmast, libedast-siis on lausa masendav)ei näe nad peale oma käte kohe mitte midagi ja alati keset teed-
Ei kuule ei näe stiilis juht ei peaks liikluses osalema, sest viimasel ajal on suuremas osas süüdi olnud just vanemaealises juhid. Kui midagi arutada, siis kas vanemaealistele on vaja anda nii lihtsalt esmast juhtimisõigust ehk liialt palju on lastud autorooli isikuid, kes sinna ei sobi. Auto on suurema ohu allikas, aga ikka tundub, et seda võetakse pigem lõdvalt. Analoogia on tulirelvaga, ega igaüks seda kandma ei peaks.
Õnneks mina ei ole veel eakas, kuid kahjuks olen liikluses lubatud kiirusega sõites kohanud väga mitmeid noori, kes ilmselgelt pole midagi liikluseeskirjadest kuulnud ega tea, mida tähendab piirkiirus või milleks kasutatakse auto suunatulesid. Seega väidan et vanus ei mängi mingit rolli.
To nimi olemas: Jah, samavõrd nagu põhjendatakse (statistikaga?) vanainimestelt juhtimisõiguse äravõtmist võiks põhjendada ka noorukitele 40+kW sõidukite ärakeelamist või autojuhtimise lubamist väikese promilliga. Eile näidatigi telekas ‘kõik puhuvad’ reidi, kust saadi kätte hulk ‘joobnuid’. Imelikul kombel andsid nad kõik selge diktsiooniga vastuseid ja kõndisid politseiautoni sirgelt. Ütleme otse – nad polnud kindlasti ohtlikumad kui üks kaine mees, kes Haapsalu kaubamaja ees pingil istuva härra oma maasturiga vastu klaasseina lükkas. Seepärast võiks kasvõi eksperimendi korras kontrollida mitte joovet vaid panna juhid käima mööda sirget joont või vajutama reaktsioonikiiruse testrit. Või kuulutada ohtlikuks kõik autod, mille olulised juhtnupud on moekal puutetundlikul ekraanil… Loe rohkem »