Suvel algab Männiku teele rattatee ehitus

Männiku tee saab suvel rattatee. Foto: Malle-Liisa Raigla
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Männiku tee saab suvel rattatee. Foto: Malle-Liisa Raigla

Lääne Teed OÜ ehitab suvel Haapsalus Männiku teele kergliiklustee.

Haapsalu ehitusnõuniku Aivar Seina sõnul on linnavalitsus küll hanke võitja kinnitanud, kuid veel on 14 päeva aega teisel hankel osalenutel otsus vaidlustada. Kokku osales hankel seitse pakkujat.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
24 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Nimi (kohustuslik)
1 aasta tagasi

Panga-Parila kergliilusteed paluks ka!
Väga paljud käivad jalgratastega Parilas poes, tulevad bussiga Haapsalust Parilani ja sealt edasi Pangale jalgsi. Koolilapsed sõidavad ratastega koju ja kooli.

millks
1 aasta tagasi

selline raiskamine, kuna fosiilkütusega autod keelatakse ja tuleb ka automaks jäävad maanteed tühjaks ja ratturitel ruumi küll liikumiseks ning tuleb ka kooselaja seadus, siis saavad ratturid ja mõningad autod vabalt maanteel omavahelistesse lepingulistesse suhetesse astuda

Mobiil
1 aasta tagasi
Reply to  millks

Vaat selline arusaam on ikka väga vildakas. Olen kindel, et automaks ei vähenda kuidagi autode liiklustihedust meie teedel. See, kes jõuab auto osta, jõuab maksta ka ca 15 eurot kuus automaksu.

Ehh jopp
1 aasta tagasi
Reply to  Mobiil

Ei jõua kütetki osta, mis automaksust sa räägid veel. 15 euri on ka raha.

Heinz
1 aasta tagasi
Reply to  Ehh jopp

No ära siis sõida, kui võimalust ei ole. Käi jalgsi, hoiad sellega meid ümbritseva õhu puhtemana

Ehh jopp
1 aasta tagasi
Reply to  Heinz

Ei sõidagi, kuid vahel on vaja ju. Maatallu peab kuidagi saama, taksoga ja jala ei lähe ju 150 kilomeetrit. Rongi ka pole ja bussiliiklus sinna päris pärale ei vii. Bussiga ei tassi kõike kaasa ka mida maal vaja läheb. Rumalavõitu soovitused teil nagu. Kiidab maksutõusu takka ja soovitab teistel jala käia. Idioot nagu

Kati Nõdra
1 aasta tagasi
Reply to  Heinz

Käid jala tootjatelt kaupa toomas v?

Kati Nõdra
1 aasta tagasi
Reply to  Ehh jopp

Ning mille eest! Kogu kütuse aktsiisiraha pidi teedeehitusse minema. Ei lähe!

En.
1 aasta tagasi
Reply to  Mobiil

To Mobiil: Lehti ei loe ja uudiseid ei kuula? Sisepõlemismootoriga autosid pole ühegi valemiga võimalik elektriautode vastu välja vahetada. Kui Euroliidu hull plaan teostub efektiivselt, hakkavad juba tosina aasta pärast sõiduautot kasutama vaid väljavalitud. Pole üldse kindel, et meie nende hulka kuulume. Maailmas reaalselt puudub loodusressurss tavalise auto väljavahetamiseks akuautode vastu. Sõidukite järelturg kaob, sest ainuüksi uus aku maksab kümneid tuhandeid eurosid. Ka laadimispunkte jätkuks vaid murdosale (tänastest) autokasutajatest. Laadimistaristu ehitus ise maksab kümneid miljardeid ja see ei taga, et sealt (eriti öösel) üldse voolu saab, sest samaaegselt tuleb kinni maksta veelgi kallima tuuleenergia ja selle salvestamise taristu, mis kõik… Loe rohkem »

Njah
1 aasta tagasi

See küll hea uudis. Ei pea ootama, et keegi rattaga auto alla jääb, vaid ennetatakse ja tehakse turvaliseks juba enne, kui õnnetusi juhtub. Kiidan!

Rohe-utoopia
1 aasta tagasi

Koolile raha ei ole…..aga jalgrattaga sõitmiseks nagu muda. Paljud tänavad nagu kuumaastik, nii sõidu-kui kõnniteed, aga see ei huvita kedagi, EL-i Absurdistan külvab raha tuulde.

Päästame ikkagi Eesti
1 aasta tagasi

Keegi pole seda teed tellinud!
Parila ootab kergteed 30 aastat!

Kodanik
1 aasta tagasi

Ja arvad, et ma ei oota Taeblani teed? Saab näha, kas ja millal Rannakülast Linnamäele tolmuvabaks tee tehakse.

Marko
1 aasta tagasi

Parilasse liigub üks inimene nädala jooksul jala Haapsalust vbl. Kellele seda tarvis peaks olema.

Napak
1 aasta tagasi
Reply to  Marko

Siis on ju hea Haapsalusse pärast jalutada kui Parila kontserdimajas mõni suurem üritus jälle lõppeb. Tegelikult peaks Rohuküla raudtee samuti läbi Parila viima, et sealsed rahvamassid saaksid liikuma.

Jalgratas
1 aasta tagasi

Mismoodi pole keegi tellinud? Vaata valimisliit HARI valimisprogrammi, seal oli see kergliiklustee sees ja rahvas andis HARI`le ka valimistel ülekaaluka toetuse. Sõnapidajad mehed seal eesotsas ja toetame neid ka edaspidi.

Napak
1 aasta tagasi

Kas mingi linnukese pärast? Kuskohast neid rattaid piisavalt sinna võtta on? Mõttetu raha raiskamine.

seikspiir
1 aasta tagasi
Reply to  Napak

Rattad tulevad sinna, kus nendega ohutu sõita on.

Kodanik
1 aasta tagasi

Jõuludeks saab valmis. Kui lumi maha tuleb, siis ootame kevadet. Nali 😁

Nii on,
1 aasta tagasi

Väga tore, lõpuks ometi!

eksole jah
1 aasta tagasi

selle raha võiks rahulikult Männiku tee remondiks kulutada. seal ei ole sellist liikluskoormust, et sinna oleks ekstra rattateed vaja. Ma sõidan ka väga palju rattaga ja võin kinnitada, et sealtkaudu pole rattaga suurt kuhugi sõita. Ratturil on teised trassid.

En.
1 aasta tagasi
Reply to  eksole jah

Samuti jalgrattakasutajana olen Eksole Jah’iga täitsa päri. 300 000€ on vaese jalgratturi ligi saja aasta taskuraha (300€/kuus). Männiku teel saab talutavalt sõita juba tänagi (erinevalt Jaama tn.-st).

Parem makske igale ratturile preemiat kõnealuse raha arvelt ning näete, kui tervislikult haapsallased liiklema hakkavad. Linn saaks kogu riigis kuulsaks! 😛 Massilise autodega ringiuhamise lõpetavad EL ja Kaja Kallas niikuinii lähikümnendil ära. Eraldi rattateid pole siis vaja.

Vau
1 aasta tagasi

Pealkiri millegipärast jällegi eksitav. Seadusest tulenevalt on rattatee ja kergliiklustee hoopis erinevad mõisted

En.
1 aasta tagasi
Reply to  Vau

To Vau: Tunnistagem ausalt, kui jalgratas tohib täiesti ametlikult sõita kõnniteega ühel teekehandil, võrdub see tavainimeste jaoks rattateega. Kergliiklusrada poolitav eraldusjoon on kõigest joon. Juriidiliselt 100%-lisi jalgrattateid Haapsalus pole ega tõenäoliselt tulegi.

Artikli pealkiri võinuks olla jah, et Männiku tänav saab uue kõnnitee. Sest nii ehk naa läheb elu seal edasi nagu tänagi – ei teki ei ratturite ega jalakäijate horde.