HÕFF näitab esmakordselt Kim Ki-duki esimesi filme

Lääne Elu

info@le.ee

Kim Ki-duk. Foto: HÕFF
Kim Ki-duk. Foto: HÕFF

Kummardusena Lõuna-Korea režissöörile Kim Ki-dukile näitab Haapsalu õudus- ja fantaasiafilmide festival esimest korda Eestis tema kõige varasemaid filme.

Programm kannab pealkirja „Fookuses: Kim Ki-duki esimesed” ja koosneb filmidest „Krokodill”, „Birdcage´i hotell” ja „Saar”. Kaks esimest jõuavad suurele ekraanile esmakordselt Eestis – harva on neid näidatud ka mujal maailmas.

Kuna Kim Ki-duki (1960-2020) viimane film „Kõne taevast. Austusavaldus Kim Ki-dukile” valmis koostöös Eesti stuudioga Estofilm ja sellele kirjutas muusika Sven Grünberg – režissöör ise oma filmi ootamatu surma tõttu lõpetada ei jõudnud -, andis see põhjuse vaadata tagasi päris algusesse.

„Tahtsime tema loomingulise eluringi kokku võtta ja otsisime välja filmid, mis suurele osale siinsest publikust on tundmatud. Ja on päris põnev vaadata, kuidas tema esimestest katsetustest koorus kohe välja väga omapärane käekiri – näidata isegi ekstreemset julmust läbi ilu filosoofia,” ütles HÕFFi juht Helmut Jänes.

Samuti tõstis ta esile Kim Ki-duki loomingu olulist rolli Aasia filmikunsti tutvustamises Eesti vaatajatele. „Julgen väita, et just tema tööde kaudu avastas siinne publik selle maailmajao filmid ja hakkas neid hindama,” sõnas Jänes.

Esimene Kim Ki-duki film, mis Eestis kinolinale jõudis, oli „Saar” – PÖFF näitas seda 2001. aastal. Kim Ki-duk on siiani ka ainus režissöör, kelle filmid on PÖFFi publik nimetanud kaks aastat järjest oma lemmikuks – 2004. aastal „Tühja maja” ja 2005. aastal „Vibu”.

Kim Ki-duki debüütfilmis „Krokodill” (1996), mis esimesena Haapsalus ekraanile jõuab, päästab Hani jõe silla all elav mees ennast uputada üritava naise ja nende vahel hakkab arenema äärmiselt kummaline suhe. Jõe ääres elavate lihtinimeste kaudu kujutab autor ennast Aasia tiigriks nimetava Lõuna-Korea ühiskonna varjatud poolt.

Birdcage´i hotellis” (1998) kolib väikesesse perehotelli noor naine, hakates tööle prostituudina – teenitud raha läheb hotelli ülalpidamiseks. Ta sõbruneb omaniku tütrega ja ühel õhtul otsustavad naised oma kohad vahetada…

„Saar” (2001) on esimene Kim Ki-duki film, mis pälvis suure rahvusvahelise tähelepanu. Noor naine töötab muust maailmast eraldatud kalajärvel, teenindades prostituudina kalureid, kes peatuvad veel hõljuvatele parvedele ehitatud onnides. Ühel päeval saabub saarele mees, kelle olekust õhkub üksildust ja meeleheidet. Vastastikused lähenemiskatsed ei jäta mõjutamata ka teisi järvelviibijaid ning lõpuks seguneb vesi verega…

28.–30. aprillini Haapsalu kultuurikeskuses aset leidev Baltimaade suurim žanrifilmide festival toob vaatajate ette valiku kõige uuematest õudus- ja fantaasiafilmidest, aga ka maailmafilmi varamust.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments